Svensk FöretagsFörmedling har biträtt säljaren i samband med försäljningen av Drottningsholms Entreprenad till Ilab

Svensk Företagsförmedling biträder vid försäljningen av Drottningholms Entreprenad AB till ILAB

Svensk FöretagsFörmedling har biträtt säljaren i samband med försäljningen av Drottningholms Entreprenad till ILAB.

Drottningholms Entreprenad som verkar i Storstockholm sedan drygt 30 år har en omsättning på ca 250 mkr. Drottningholms erbjuder maskintjänster som hjälper kunderna med en stor maskinpark att utföra ett brett utbud av tjänster inom åkeriverksamhet, markarbeten, vatten och avloppsarbeten, sprängning, schakt- och grundarbeten, renhållning, snöröjning och mycket mer.

ILAB:s huvudverksamhet är att erbjuda hållbara och effektiva Infrastruktur logistiklösningar inom bygg- och anläggningssektorn. Detta genom att erbjuda marknaden helhetslösningar inom verksamhetssegment – som t.ex. ballast, recycling, rental, maskiner och transporter.

- Det är ett stort intresse för byggnation av infrastruktur och för dess stödtjänster. Vi har medverkat i ett tiotal liknande transaktioner de senaste åren och ser att samordningsfördelar driver på förvärvstakten, säger David Hallbäck, partner & transaktionsrådgivare på Svensk FöretagsFörmedling.

David Hallbäck
Svensk FöretagsFörmedling, sffab.se