Svensk FöretagsFörmedlings team i Stockholm rådgivare till Steffes Schakt AB när företaget förvärvas av Infralogistics AB

Infrastructure Logistics AB har förvärvat Steffes Schakt, som är verksamt inom byggentreprenad och schaktarbeten i Stockholm sedan 1993. Steffes Shakt omsätter drygt 35 mkr och erbjuder maskiner i flera storlekar och modeller.

Infrastructure Logistics AB är en ny koncern på den nordiska infrastrukturmarknaden, med bas i Malmö. Koncernen består av ett antal bolag med lång erfarenhet inom infrastrukturlogistik.

Koncernen har en ambition att växa genom förvärv och organisk tillväxt i de nordiska länderna. Synergierna av förvärv och organisk tillväxt ska i varje beslut och geografi optimera affärsmöjligheter och verksamheten, samt gynna hållbarhet.

Kenneth Arnström

kenneth.arnstrom@sffab.se

Martin Stener

martin.stener@sffab.se

Svensk FöretagsFörmedling, sffab.se

Svensk FöretagsFörmedling är sedan 1979 en entreprenörsledd oberoende transaktionsrådgivare inom försäljning och förvärv av företag och kommersiella fastigheter. Vårt team har genomfört över 4 500 framgångsrika transaktioner där vi varit rådgivare till privatägda företag, börsbolag och investerare. Våra uppdrag har en omsättning på minst 10 MSEK.

Svensk FöretagsFörmedling finns lokalt representerade över hela Sverige. Det gör att vi jobbar nära våra uppdragsgivare och samtidigt drar nytta av vårt rikstäckande nätverk.