Sportringen i Halmstad tecknar avtal med HBK

Sportringen i Halmstad tecknar avtal med HBK

Sportringen i Halmstad har tecknat avtal med elitföreningen Halmstads BK. Avtalet innebär att Sportringen är HBK:s officiella sportleverantör från år 2020.

Tillsammans vill vi skapa attraktivitet runt HBK:s lag, akademiverksamhet och Laxacupen. Vi hoppas på detta sätt bidra till att HBK kommer att vara ett stabilt lag i Allsvenskan, säger Sofia Torstensson på Sportringen i Halmstad.

Sportringens butik i centrala Halmstad öppnade i höstas och gör en stor satsning på försäljning till föreningar i och runt om Halmstad. Med sin stora fotbollsavdelning kommer den nya butiken kunna ge god service åt sina föreningskunder där Halmstads BK kommer känna sig hemma inför kommande säsong.

- Vi gläds med Sofia och hennes gäng i Halmstadbutiken! Det är roligt att föreningar på så hög nivå som HBK också ser de fördelar den lokala butiken kan ge deras medlemmar. Med vårt lokala engagemang har vi möjlighet att erbjuda personlig service, flexibilitet och riktigt goda relationer, säger Mattias Malm som centralt ansvarar för föreningsförsäljningen på Sportringen.

är en lokal sportkedja med cirka 150 butiker i Sverige. Precis som Team Sportia består Sportringen av fria handlare, vilket betyder att varje butik har sitt egna utvalda och unika produktsortiment.

Team Sportia är en av Sveriges ledande sportkedjor som fokuserar på utomhusträning såsom cykel, löpning, aktiv fritid och träning. Den första franchisebutiken öppnades 1989 och idag drivs ca 80 butiker av engagerade handlare runt om i landet.

Totalt inom SGN Sport, Sverige finns ca 250 butiker spridda över hela landet.
Huvudkontoret för kedjorna ligger i Mölndal och företagen ägs alla av SGN Group OY.