Ytterligare en butik ansluter sig till Sportringen

Ytterligare en butik ansluter sig till Sportringen

Sportringen är den lokala sportkedjan där alla butiker ägs och drivs av hängivna entreprenörer med ett stort intresse för sport. Nu förstärker kedjan närvaron i Stockholm. I slutet av mars öppnade kedjan en butik i Jakobsberg.

Sportringen består av ca 150 butiker som alla är fria handlare, vilket betyder att varje butik har sitt eget utvalda utbud. Det gör att butiken har möjlighet att erbjuda ett lokalt förankrat sortiment med stor variation beroende på inriktning och geografiskt läge.

Butiken i Jakobsberg Centrum är på 1000 kvm och ligger i Järfälla, i nordvästra delarna av Stockholm.

- Det känns jättebra att bli del av Sportringen-familjen. Sportringen passar mig som vill vara en stark lokal aktör på en marknad med flera sportaktörer. Jag kan vara nära mina kunder och ha möjlighet att anpassa mitt sortiment därefter. Till vår butik välkomnar vi alla som älskar cyklar, skor och sportkläder och som vill ha god service och bra erbjudanden, berättar Mattias Högström, ägare till butiken i Jakobsberg.

är en lokal sportkedja med cirka 150 butiker i Sverige. Precis som Team Sportia består Sportringen av fria handlare, vilket betyder att varje butik har sitt egna utvalda och unika produktsortiment.

Team Sportia är en av Sveriges ledande sportkedjor som fokuserar på utomhusträning såsom cykel, löpning, aktiv fritid och träning. Den första franchisebutiken öppnades 1989 och idag drivs ca 80 butiker av engagerade handlare runt om i landet.

Totalt inom SGN Sport, Sverige finns ca 250 butiker spridda över hela landet.
Huvudkontoret för kedjorna ligger i Mölndal och företagen ägs alla av SGN Group OY.