Sh bygg stolt sponsor till Rally Uppsala SM-final 2014

Sh bygg stolt sponsor till Rally Uppsala SM-final 2014

Den 2-4 oktober arrangerades Rally Uppsala SM i Upplandsskogarna och i själva Uppsala. Med 111 bilar anmälda gjorde Sveriges Rallyelit upp om pokalerna. Samlingspunkt för hela Rally Uppsala var på och runt Vaksala torg i centrala Uppsala där man kunde hitta serviceplats, start- och målområde samt aktiviteter för hela familjen.

En fartfylld folkfest där det bjöds på rallypuls mitt i stan.Under lördagen gick stadsträckan i centrala Uppsala vid Uppsala Science Park vilket var ett perfekt tillfälle att få se bilarna på nära håll innan de åkte vidare för service på Vaksala torg.

Liksom tidigare år var det fullt av folk utefter sträckorna som fick njuta av både fint väder och härlig bilåkning i Rally Uppsala. Spännande in i det sista i klasserna. Totalt vann Fredrik Åhlin/Morten Abrahamsen efter en imponerande uppvisning. Marginalen till tvåan Mats Thorszelius/Sofie Lundmark stannade på 51,1 sekunder.

Rally Uppsala SM-final arrangerades av SMK Uppsala och Relation. Årets final handlade om nio mil fördelat på 10 specialsträckor – en av dem en kort men viktig stadssträcka på asfalt. Sh bygg är stolta över att ha varit med och bidragit till ett lyckat arrangemang i Uppsala.