Källa: hoppfullframtid.se

Förlängt samarbete för ett tryggare Uppsala mellan Sh bygg, sten och anläggning & Hoppfull framtid

Det är nu klart att vi på Sh bygg, sten och anläggning förlänger samarbetet med Sirius Bandy och klubbens sociala verksamhet Hoppfull framtid. Vi blir huvudpartner till verksamheten där de tillsammans med andra goda krafter i samhället skapar möjligheter för ett tryggare Uppsala.

Tillsammans med skola, kommun, näringsliv och andra aktörer i samhället arbetar Hoppfull framtid för ett tryggare Uppsala.

– Sh bygg, sten och anläggning är ju en välkänd aktör i Uppsala och ett företag som stöttar lokal idrott som ett steg i deras arbete med att bidra till en positiv samhällsutveckling. Att de nu förlänger sitt samarbete med oss är glädjande och också ett kvitto på att de tror på oss och att de gärna vill vara med och fortsätta utveckla det i positiv riktning! säger Jimmy Helmersson, klubbchef i Sirius Bandy.

Genom partnerskapet är vi medlemmar i styrgruppen för Hoppfull framtid och därmed delaktiga i den strategiska utvecklingen av hela verksamheten. Varje vår arbetar styrgruppen fram en verksamhetsplan för kommande verksamhetsår. Planen styr det arbete och de aktiviteter som ska genomföras under året inom ramen för Hoppfull framtid.

För två år sedan gick Sh bygg, sten och anläggning in som partners till Hoppfull framtid och inför fjolåret fördjupades samarbetet ytterligare, då vi gick in som huvudpartners till verksamheten. Nu förlängs alltså det samarbetet.

– Vi är både stolta och glada över att kunna fortsätta vårt samarbete. Vi på Sh tror på idrottens förmåga att fostra människor till ett öppet, solidariskt och hälsosamt samhälle, och ser bandy som en rolig och utvecklande sport för alla. Genom samarbetet med Sirius Bandy och Hoppfull framtid kan vi ta samhällsansvar på allvar och tillsammans med Sirius sträva efter en trygg och hälsosam framtid för alla barn i Uppsala, säger Dalia Ramzi, vd för Sh bygg, sten och anläggning.

Sh bygg, sten och anläggning är ett av branschens äldsta familjeägda entreprenadföretag som i år fyller etthundra år. Att ta ansvar är ett varumärkeslöfte som vi använder oss av i många olika sammanhang.

– Vi på Sh arbetar för att bygga ett tryggt och långsiktigt hållbart samhälle för alla och ser samarbetet med Sirius Bandy som ett sätt att bidra till det. Genom det här samarbetet får vi möjlighet att arbeta förebyggande i Uppsalas resurssvaga områden. Vi vill också aktivt påverka beslutsfattare och myndigheter för att säkerställa en hög prioritering av arbetet för ett tryggare Uppsala.

Tillsammans skapar vi ett tryggare Uppsala! 💙🖤