Vädret till trots var det många som tog sig tid att besöka Sh Maskin under invigningen av de nya lokalerna i Östhammar för att kika på maskiner, umgås och käka en och annan korv.

Sh Maskin invigde sina nya lokaler i Östhammar

Nyligen ingvigde Sh Maskin sina nya lokaler i Uppsala. Dock stod det inte på förrän det var dags för ytterligare en invigning – nämligen av Sh Maskins nya lokaler i Östhammar.

Vädret var inte riktigt vad Sh Maskin hade beställt inför öppningsdagen i Östhammar. Molnen tornade nämligen upp sig, vinden friskade i och det duggade lite lätt. Det visade sig dock inte hindra lokalborna att besöka invigningen. Såväl branschfolk som ortsbor tog sig tid att prata med varandra, botanisera bland utbudet av maskiner och förse sig med korv, kaffe och tårta. På plats under invigningen fanns också leverantörer från bland annat Kranpunkten, Setab, Veidec, Grolls och E-trafik som alla visade sina produkter.

Sh Maskins nya lokaler ligger granne med Sh byggs platskontor i Östhammar och är en del av Sh:s satsning på att etablera sig mer i regionen.

– Jag ser mycket positivt på satsningen och jag tror att det kommer bli hur bra som helst. Vi riktar oss mot att både serva Sh internt men också externt mot andra företag och även mot privatpersoner, säger Jimmy Thynell, arbetsledare på Sh Maskin sedan dryga två månader tillbaka och den som kommer att bemanna lokalerna.

Även affärsområdeschef Pär Eriksson är positiv till expanderingen i regionen.
– Det tar sin tid att etablera sig ordentligt här men nu är vi en god bit på väg. Vi har fått mycket positiv respons från både leverantörer, småföretagare och ortsbor och bara idag har vi redan hunnit få nya kunder, säger Pär nöjt.