​Sh står som huvudvärd till blomsterutställning i Uppsala

​Sh står som huvudvärd till blomsterutställning i Uppsala

Missa inte chansen att se sju japanska konstnärer visa magnifika blomsterinstallationer i Botaniska trädgårdens Orangeri som Sh renoverade 2006 inför Linnéjubileumet. Traditionell Ikebana och samtidskonst i en unik gemensam utställning som är omskriven i nationell press. Vilket gör att det känns extra roligt att den genomförs i Uppsala.

– Kultur är något som utvecklar och bygger en stad. Som byggare känner vi att vi vill stötta det och vara med och fylla de kulturbyggnader vi älskar med bra innehåll, säger Lasse Svensson vd Sh bygg

Från den 14 juni till den 14 september, med öppettiderna tisdag-söndag kl 11-16, kan du njuta av japansk blomsterkonst i Uppsalas botaniska trädgård. Det finns många otroligt häftiga växter i vår värld, kanske kommer några av dessa skönheter att dyka upp i någon av installationerna.

Mer information om blomsterutställningen Ikebana and contemporary plant art hittar du på www.botan.uu.se/ikebana eller www.facebook.com/ikebana2014?fref=ts