Ny affärsområdeschef på Sh bygg

Morgan Österlind börjar som affärsområdeschef (affärsområde bygg) på Sh bygg med tillträde senast den 1 december i år. Morgan kommer senast från Erlandsson Bygg koncernen.

– För mig som Uppsalabo har Sh bygg alltid varit ett väletablerat, aktat och starkt varumärke i entreprenadbranschen och jag är glad att jag nu får möjlighet att bli en del av det. Jag brinner för utveckling och teknik och ser fram emot att få utveckla byggprocessen ytterligare och, tillsammans med mina nya kollegor, jobba för att bibehålla den goda kvalitet och det goda rykte som företaget har. Vi ska fortsätta vara en stabil aktör på marknaden genom att jobba långsiktigt och strategiskt. Det känns spännande, roligt och utmanande och min förhoppning är att jag i min roll kan bidra till en fortsatt positiv utveckling tillsammans med mina nya kollegor. Jag ser med spänning på den expansiva utveckling och tillväxt som sker i regionen, säger Morgan.

Morgan efterträder tidigare affärsområdeschef Erik Backman som blir kvar i företaget och kommer att arbeta med koncernövergripande frågor och integration av nya bolag.

– Jag välkomnar Morgan och är säker på att han med sin erfarenhet och kompetens kommer kunna lyfta byggsidan ytterligare, säger Erik

I över 90 år har vi satsat på långsiktigt och ansvarsfullt byggande. Som ett av Sveriges absolut äldsta entreprenadföretag är vi på Sh stolta och tacksamma över förtroendet att få vara med och bygga din framtid.

Lars Svensson

Koncernchef Koncernchef, Aktiebolaget Sven Heribert 070-592 71 10