Bild: Anders Karlsson, Sh bygg och Maria Ronga, Akademiska sjukhusets barnfond Fotograf: Lina Börjesson

Sh bygg stöttar Akademiska sjukhusets barnfond

Sh bygg jobbar inte bara med bygg och anläggning utan bygger även hållbara samhällen där företaget vill bidra till att invånarna i regionen mår så bra som möjligt. Som en del i detta väljer Sh bygg att bli partner till Akademiska sjukhusets barnfond vars bärande idé är att låta det friska i det sjuka barnet att växa.

Vi på Sh bygg vill göra vad vi kan för att ge möjlighet för att barnen som vårdas på Akademiska sjukhuset ska få tänka på annat en stund och göra deras och deras familjers tillvaro lite lättare. Genom besök från clowner, magiker och sjukhushundar skingras tankarna hos de sjuka barnen och skrattet ligger lite närmare till hands

– Vi har många projekt på gång på sjukhusområdet, både in- och utvändigt, och har därigenom kommit i kontakt med den barn- och ungdomsverksamhet som möjliggörs tack vare Akademiska sjukhusets barnfond, berättar Anders Karlsson som är platschef på Sh bygg.

Sh bygg inledde sponsorskapet genom att skänka en symbolisk liten Sh-grävmaskin som, tillsammans med det ekonomiska bidraget, ska komma till glädje och nytta för barnen.

– Vi är djupt tacksamma över att Sh bygg går in och stöttar Akademiska sjukhusets barnfond. Det betyder oerhört mycket för oss och innebär att vi kan hjälpa till att göra vardagen för barnen och deras familjer en aning ljusare under en lång tid framöver, säger Maria Ronga som är styrelseledamot i fonden.

I snart 100 år har vi satsat på långsiktigt och ansvarsfullt byggande. Som ett av Sveriges absolut äldsta entreprenadföretag är vi på Sh stolta och tacksamma över förtroendet att få vara med och bygga din framtid.