Sh bygg utökar med kontor i Enköping

Sh bygg utökar med kontor i Enköping

Sedan många år har Sh bygg, sten och anläggning AB uppdrag i Enköpingsområdet. Företaget startar nu sitt fjärde kontor och flyttar in i nya lokaler i centrala Enköping. Sh bygg utökar därmed till att ha kontor på fyra orter; Uppsala, Upplands Väsby, Östhammar och Enköping.

– Vi har nyligen fått förnyat förtroende från Enköpings kommun och ENA Energi (fjärrvärme) genom ett nytt ramavtal i konkurrens. Tillsammans med vårt ramavtal på Fortifikationsverket inom Enköpingsgarnison skapar det en god bas för oss i Enköping, säger Mikael Kalldin, platschef på Sh bygg.

Bland Sh bygg’s uppdrag under 2020 kan nämnas drygt 40 projekt med diverse fjärrvärmejobb på uppdrag av ENA Energi, drygt 40 utomhusprojekt på uppdrag av Enköpings kommuns fastighetsavdelning, upprustning Fjärdhundrabadet samt och anläggning av det nya Kammakartorget och i samband med det byte av VA-ledningar i gatan i anslutning till det nya torget. I år har företaget fått många nya uppdrag och påbörjar inom kort bland annat ett stort nybyggnadsprojekt.

Fakta om Sh bygg, sten och anläggning AB

Sh bygg, sten och anläggning AB är ett av Sveriges äldsta familjeägda entreprenadföretag som grundades som stensätteri 1923 av Sven Heribert Svensson och ägs idag av barnbarnet Lars Svensson, tidigare vd men sedan 1 mars är koncernchef. Ny vd för Sh bygg är Dalia Ramzi.

Den genuina känslan för kvalitet och hantverk finns kvar i företaget, men Sh bygg har växt och utvecklats till ett klassiskt byggmästarföretag med egenanställda medarbetare. Företaget riktar sig mot både offentliga och privata verksamhetsdrivande kunder och är totalentreprenör inom ROT (renoverings-, ombyggnads och tillbyggnadsarbeten), nybyggnation, mark och anläggning, där även trädgårdsanläggning ingår. Kontor finns i Uppsala, Upplands Väsby, Östhammar och Enköping. 2020 omsatte bolaget 1,65 miljarder och har idag över 420 egenanställda medarbetare.

I snart 100 år har vi satsat på långsiktigt och ansvarsfullt byggande. Som ett av Sveriges absolut äldsta entreprenadföretag är vi på Sh stolta och tacksamma över förtroendet att få vara med och bygga din framtid.