Sheraton Stockholm Hotel – från ikon till inspiratör

2023 blir en nystart för ikoniska Sheraton Stockholm. Det centrala stockholmshotellet inleder sitt 52:a år med utnämningen av en ny GM Elin Roquet.

Elin Roquet blir Sheraton Stockholm Hotels första svenska GM sedan 1983 och tar sig an rollen med stor kunskap om den inhemska marknaden efter att ha varit GM på Nordic Hotels & Resorts, The Sparrow Hotel och Scandic Hotels.

”Jag har jobbat på i stort sett alla avdelningar och roller ett hotell har, förutom i köket! Ingen vill ha mig där. Det är ett privilegium och enormt spännande att få leda Sheraton Stockholm genom nästa steg i hotellets utveckling och att arbeta med Archer, som har visat en dynamisk och framåtblickande inställning till hotellmanagement", säger Elin.

Sheraton Stockholm Hotel öppnade 1971 och är ett av Stockholms mest etablerade hotell och valet av Elin som ny GM öppnar upp för att stärka hotellets position på den nordiska marknaden.

"Vi vill att hotellet ska återknyta kontakten med sin inneboende svenska anda, och Elin som är van vid förändringsarbeten är rätt person att leda oss på den resan. Elin har lett team genom flera öppningar och återlanseringar och vi är otroligt glada över att ha henne ombord för att leda renoveringen och ompositioneringen av Sheraton Stockholm", säger Bastien Anouil, direktör, Archer Hotel Management.

Under Elin Roquets ledning kommer Sheraton Stockholm att inleda en grundläggande ompositionering. Alla 460 rum, mat- och dryckesställen, konferens- och allmänna utrymmen kommer att ses över och uppgraderas i linje med en ny designfilosofi.

"Jag vill locka de allra bästa lokala talangerna för att göra Sheraton Stockholm till ett av de bästa hotellen i Skandinavien", säger Elin Roquet.

Om Archer Hotel Management

Archer Hotel Management är den operativa delen av investeraren Archer Hotel Capital som strävar efter att vara en pionjär inom högkvalitativ, hållbar förvaltning av exklusiva och lyxiga hotell i världsklass över hela Europa. Med ett löfte om att göra en värld av skillnad är företagets filosofi centrerad kring att erbjuda sina team friheten att utveckla distinkta entreprenörskulturer, leverera operativ excellens och bygga tillfredsställande karriärer.