Klimatsmart samarbete revolutionerar budbranschen

Varje dag utförs många bud i centrala Stockholm. Ofta med icke miljövänliga fordon, krångliga processer och dyra priser. Shiplink vill göra det enkelt och möjligt för företag i alla storlekar att boka miljövänliga bud till företag och privatpersoner innanför tullarna till låga priser. Tillsammans med Bzzt har vi den bästa lösningen till ett riktigt bra pris.

Shiplink har nu ingått i ett strategiskt samarbete med Bzzt för att enklare erbjuda företag billiga och utsläppsfria bud. En genomarbetad process och enkel bokning gör det smidigt men också till ett konkurrenskraft pris.

Tjänsten innefattar upphämtning och leverans innanför vägtullarna i Stockholm inom 2 timmar. Upphämtning sker endast hos företag, men leverans kan ske till både företag och privatpersoner ända fram till klockan 19:00 på kvällarna.

”Bzzt är precis som vi ett hungrigt och kreativt företag som vill förändra och förnya en föråldrad bransch. Vårt samarbete gör det nu möjligt för företag att boka 100% utsläppsfria bud i centrala Stockholm på ett superenkelt sätt till konkurrenskraftiga priser” säger Fredrik Larsson, vd Shiplink.

"Shiplink känns som en perfekt partner för Bzzt. Enkelheten i deras tjänst stämmer väl överens med hur vi vill jobba både när det gäller transporter av personer och saker. Vi ser fram emot samarbetet och har höga förväntningar på utfallet." - Jonas Stendahl, Affärsutvecklingschef på Bzzt.

Shiplink och Bzzt är två bolag som båda utmanar en föråldrad bransch med nya metoder. Allt för att kunna möta dagens kravställning från uppdragsgivaren. Idag krävs smidig hantering och en process som är lätt att förstå för alla. Oavsett om du bokar frakt, bud eller taxi.

Shiplink har sedan starten fokuserat på att leverera en allt-i-ett lösning för frakter gentemot företag. Fokus ligger på enkelhet, transparens och trygghet gentemot transportköparen. Shiplink är länken som möter transportköparen utefter dess kravställning men även fraktbolagens arbetssätt. Detta levereras genom ett eget gränssnitt för bokning och uppföljning samt en modern kundservice.