Pressmeddelande -

Stora semesterpengar att spara - över 65 % prisskillnad på taxi till flygplatserna

Det finns mycket pengar att spara för svenska semesterresenärer på väg ut till flygplatserna i sommar. En granskning genomförd av jämförelsesajten Taxipriser.se visar att man kan spara upp till 65 % genom att välja rätt taxibolag till flyget.

Att jämföra flygresan på nätet är idag en självklarhet, men något många resenärer missar är att även jämföra resans första del, den i taxin till flygplatsen. En granskning av de etablerade taxibolagen i Stockholm, Göteborg och Malmö visar nu att det kan skilja upp till 65 % i pris.

I Stockholm är det Blåtaxi som är billigaste bolag med 175 kronor till Arlanda, att jämföra med Taxi Stockholms 520 kronor, en skillnad på 66 %. I Göteborg åker budgetmedvetna sommarresenärer helst med Minitaxi, som tar 260 kronor till Landvetter, 29 % billigare än Taxi Göteborg. Till Sturup utanför Malmö går det att spara 15 % om man tar Taxiverket istället för Taxi Skåne.

- Generellt är det de mindre, mer okända bolagen som lägger sig billigast, i sin jakt på kunder, säger Eric Aronson, grundare av Taxipriser.se. Flygplatskörningarna är mycket viktiga för taxibolagen, och här funkar verkligen konkurrensen, tur och retur till Arlanda kan det skilja över 500 kronor. Flyger man ofta finns det mycket pengar att spara.

Se jämförelserna här:

Stockholm - Arlanda
Blåtaxi: 175 kr
Taxi Stockholm: 520 kr
Går att spara: 66%

Göteborg - Landvetter
Minitaxi: 260 kr
Taxi Göteborg: 365 kr
Går att spara: 29%

Malmö - Sturup
Taxiverket: 359 kr
Taxi Skåne: 425 kr
Går att spara: 15%

För mer info, vänligen kontakta:
Eric Aronson, grundare Taxipriser.se.
Tel. 0709-751111. Mail: info@taxipriser.se

• Resor

• flyg
  • sturup
  • landvetter
  • arlanda
  • taxipriser.se
  • taxi
  • prisjämförelse

Taxipriser.se, Sveriges största sajt för taxikunder, är en oberoende jämförelsetjänst av taxibranschen i Sverige. Sajten riktar sig till konsumenter och jämför taxibolagens priser i 20 av Sveriges största städer och till flygplatserna. Taxipriser.se startade i juli 2008, och är helt oberoende gentemot taxibolagen.