De väljer LiveShopping och tar in experter, hälsocoacher, PTs och kockar istället för att anställa säljare

Den svenska startupen BROTHY tillverkar benbuljong av högsta kvalitet från grunden genom få men noggrant utvalda ingredienser. BROTHY är rent, gott och näringsrikt och också fodmap-, keto-, paleo- och IBS-vänligt.

”Vi samarbetar med Gröna Gårdar och är 100% ekologiska. Äkta benbuljong från grunden har medicinska fördelar och är bra för ditt hår, hud, naglar, mage, matsmältningssystem, tänder, ben och hjärna för att nämna några. Buljongen innehåller mycket mineraler, kollagen, elektrolyter och aminosyror. Det är antiinflammatoriskt, hjälper till att avgifta, är bra för att gå ner i vikt samt bra för lederna i kroppen,” säger Pablo Melesi är grundare av BROTHY.

Eftersom BROTHY är ett liten startup har man begränsade resurser att lägga på marknadsföring och försäljning.

”Att anställa säljare är dyrt och komplicerat och då rekommenderade en vän till mig Showroom och när vi förstod konceptet tänkte vi att det här är framtiden! Det är ett roligt, kreativt och effektivt sätt för oss att berätta om alla fördelar med produkten och ge tips på hur man kan använda den. Det finns så många användningsområden och det beror på vem konsumenten är.”

BROTHY kommer att dela upp avsnitten i olika teman, och ta in experter inom funktionsmedicin, hälsocoacher, PTs, kockar, och mixa det med egna tips på hur man kan göra goda drinkar.

”Det är superkul att allt fler nischade företag ser fördelarna med liveshopping. Nu hoppas vi att många kommer att upptäcka benbuljong. BROTHY 100% ekologiska vilket känns väldigt rätt,” säger Emilia Bergh, LiveShopping-konsult på Showroom.

Premiärprogrammet sänds ikväll måndag den 23/5 kl. 19.00.