Magasinen Plaza Kvinna, Plaza Interiör och Gourmet breddar digitalt med livesändningar

Plaza Publishing satsar stort på livesändningar för att komma närmre sina läsare och följare genom experttips, inspiration, LiveShopping och mer. Tre av deras magasin, Plaza Kvinna, Plaza Interiör och Gourmet ska börja sända exklusiva liveshower på Showroom, och den första sändningen har premiär redan ikväll, 15/2.

Plaza Publishing är Sveriges största, oberoende förlagshus – med nio olika magasin inom mat, mode, inredning och mer har de bidragit med livsstilsinspiration i nästan 30 år. Sedan 2016 har Plaza Kvinna även årligen dedikerat en utgåva till hållbarhet, och i samband med 2023 års upplaga lanserar Plaza sitt nya live-koncept, Plaza Live, hos Showroom. Premiäravsnittet sänds ikväll, 15/2 kl. 19:30, av Plaza Kvinna tillsammans med second hand-jätten Myrorna, från deras flaggskeppsbutik i Stockholm.

“Vi ser fram emot att få en mer personlig relation till våra följare samt att visa en bredare bild av oss på Plaza. Showroom har erfarenhet och en fungerande plattform där många företag idag framgångsrikt har utvecklat sina livesändningar och LiveShopping, och det gör att vi känner oss trygga med att gå in i detta samarbete,” säger Carina Svensson, Business & Marketing Manager på Plaza Kvinna.

Plazas livesändningar ämnar att bidra med en bredare vinkling på aktuella ämnen och bli en förlängd arm till deras magasin. Plaza Live kommer att präglas av spännande och relevanta varumärken och produkter som Plaza är övertygade kommer generera nyfikenhet och engagemang hos deras följare. Tittare kan förvänta sig behind the scenes, trendspaningar, intervjuer, exklusiva tips och mycket mer – från både mode-, inredning- och matvärlden.

“I en tid då allt har blivit och är lite mer ytligt tänker vi att det är viktigt att visa hela vår palett, och även lite mer djup i det vi gör. Vi hoppas kunna stärka relationen med våra följare när vi släpper in dom lite mer in i Plazas värld på ett personligt sätt,” säger Carina Svensson.

“Plaza är ett ikoniskt varumärke, och vi tror att livesändningar är helt rätt format för dem. Vi är så glada att de valt att samarbeta med Showroom,” säger Maria Olsson, medgrundare och CEO på Showroom.

“Vi på Showroom är mycket stolta över detta samarbete med Plaza. Deras målgrupp finns redan på Showroom och detta kommer att stärka oss ytterligare. Vi ser verkligen fram emot att vara en del av deras live-satsning,” säger Zandra Lundin, medgrundare och LiveShopping-konsult på Showroom

“Showroom är en självklar partner som kompletterar oss. De erbjuder en plattform för oss att sända live på ett smidigt och enkelt sätt,” säger Carina Svensson.

Plazas första liveshow sänds ikväll, onsdag den 15 februari kl. 19:30 med tema second hand-mode och hållbarhet.

“Välkommen att inspireras av våriga looks i 100% second hand-plagg! Hållbart, budgetvänligt och såklart: snyggt!” säger Annika Norman, Chefredaktör och Modechef på Plaza Kvinna.

Kolla in Plaza Live på Showroom: https://showroom.shopping/plaza

Läs mer om Plaza: https://plaza.se