Kladdkaka - som glass!

Kladdkaka - som glass!

SIA Glass lanserar glass som tar svenskarnas favoritfika till nya höjder. Succékombinationen kladdkaka och glass lanseras nu som ny produkt i dagligvaruhandelns glassdiskar.

– Alla älskar den kladdiga, krämiga chokladkakan och allra helst med en klick glass till - även jag själv, säger Rolf Frid som är VD för SIA Glass. Varför inte skapa en glass där kladdkaksbitarna bäddats in i gräddig chokladglass, tänkte vi vid fikabordet. Produktutveckling behöver ju inte vara krångligare än så.

Äkta glasstradition

SIA Glass Kladdkaka är tillverkad helt enligt glasstraditionen från Slöinge i Halland. Riktig grädde, äkta choklad och mjuka bitar av kladdkaka. – Produkten säljs i 1,5 liters förpackning, så att den räcker till hela familjen. Från och med vecka 11 finns glassen ute i butikerna, kan vi hälsa till alla som längtat.

Favorit från fik snart i butik

Smaken Kakdeg lanserades för glassbarer och caféer förra året. Den helsvenska varianten av den trendiga klassikern blev en braksuccé. SIA Glass väljer därför att erbjuda denna smak även i butik från och med vecka 11. – Smaken Kakdeg gick verkligen hem hos glassälskare. Det såldes många, många strutar och bägare. Därför fyller vi nu våra ovala halvlitersbyttor med den populära kakdegsmaken och rullar ut i dagligvaruhandeln.