SIA Glass nya kulglassar 2024

SIA Glass nya kulglassar 2024

Inför årets glassäsong presenterar vi inte mindre än fyra nya kulglassmaker. Njutning och nostalgi är fortsatt två starka trender och årets nya smaker går just i den riktningen. Som alltid görs vår glass av svensk färsk grädde från halländska gårdar, bland annat vår egen Berte Gård och med råvaror av högsta kvalitet, men i första rummet står alltid smak och njutning i fokus!

LakritsPralin – Premiumlakrits möter trendig rostad vit choklad.
Krämig gräddglass med lakritsrot, smält rostad vit choklad, slingor av lakritssås och kolaflakes som ger en härlig textur.

Rostad Mandel En djup och fyllig smak med krispig mandel och karamelltoner.
Krämig gräddglass med smält rostad vit choklad, slingor av mandelpasta, rostad karamelliserad mandel och mandelbitar.

Laktosfri PäronSplit – Svalkande gräddglass och sorbet - en sommarsuccé!
Krämig laktosfri gräddglass med vaniljsmak och frisk syrlig päronsorbet som för tankarna till klassisk PäronSplit.

NötChoklad – En smak som förenar chokladens krämighet och nötternas crunch.
Krämig chokladgräddglass med rostade kanderade hasselnötter och virvlar av ljus kakaosås. Helt oemotståndlig!

Alltid färsk grädde från halländska gårdar, bl a vår egen Berte Gård. All vår glass produceras i Sverige med råvaror av högsta kvalitet, vi använder företrädesvis närproducerade svenska råvaror, såsom färsk grädde, mjölk och bär. Alla våra glassar är helt fria från palmolja.