Joakim Carlsson ny VD för Nordic Fast Food

Joakim Carlsson ny VD för Nordic Fast Food

Ny VD för Nordic Fast Food AB (NFF) är Sibyllaprofilen Joakim Carlsson från Gävle, som har lång erfarenhet av franchisekedjan och som även varit styrelseordförande i såväl NFF som i franchisetagarnas intressebolag FIAB.

Joakim är 38 år och har tidigare arbetat på välkända företag som Lantmännen Unibake och Svenska Spel samt studerat på IHM under två år. Han var även t f VD för NFF under en period 2008, så uppdraget att leda Sibyllakedjan är långt ifrån främmande för honom. 2009 blev Joakim årets franchisetagare inom kedjan och han driver idag Sibyllakök i Gävle, Valbo och Vemdalen.

-  Att tacka ja till VD-jobbet var givetvis ett stort beslut för mig och det är en stor ära att få möjligheten att leda Sibyllakedjan in i framtiden. Jag har ju levt med Sibylla sedan barnsben och det faktum att jag känner i princip alla i kedjan och våra leverantörer gjorde beslutet lättare, säger Joakim Carlsson.

-  Jag ser absolut inga andra mål med kedjans framtid än de redan fastlagda och även om vi idag kommit väldigt långt så kan vi inte slå av på takten. Ökad försäljning och lönsamhet i köken, ytterligare följsamhet kring konceptet och vår unika gemensamma Sibyllaanda, är det som kommer vara högst upp på agendan.

För mer information, kontakta:                                                                                                                                                      Joakim Carlsson, VD Nordic Fast Food AB, tel. 070-623 70 10, joakim.carlsson@sibylla.se

Sibylla är ett av Sveriges mest kända och folkkära varumärken, med stolta traditioner ända sedan 1932. Sibyllakedjan, som omfattar drygt 180 kök, från Ystad i söder till Kiruna i norr, är det lite mer personliga alternativet på den svenska snabbmatsmarknaden. Det innebär att vi välkomnar våra gäster med god och nylagad mat med stor valfrihet, serverad i en vänlig och familjär atmosfär. Vår ambition är att ha Sveriges nöjdaste snabbmatsgäster. Sibyllakedjan drivs av Nordic Fast Food AB, som ägs gemensamt av franchisetagarna och Atria Concept AB. www.sibylla.se