Maten i fokus när Sibylla gör TV-reklam igen

Efter närmare tio år är det åter dags för Sibyllakedjan att använda TV som en kanal i marknadsföringen. Premiären sker idag, måndagen 2 maj, och i huvudsak handlar det om profilstärkande reklam.

- TV-reklamens främsta uppgift blir att stärka kopplingen mellan hamburgare och Sibylla och samtidigt lyfta   fram den goda maten på Sibylla. I höst aktualiseras ytterligare ett av kedjans kärnvärden, valfrihet, som då utrycks i form av vår unika sortimentsbredd med hamburgare, korv, kebab mm, säger Sibyllakedjans marknadschef.

Primärmålgrupp för TV-reklamen är ålderskategorin 20-44 år. Vad gäller reklamfilmerna så är det tre filmer på vardera 30 sekunder, med tillhörande kortversioner á 10 sekunder, som speglar olika vardagssituationer. Det är filmer med stark personlighet, byggda på liknande känsla som polisfilmerna tidigare, där Sibyllas hamburgare hela tiden finns med i händelsernas centrum. Bakom reklamfilerna står Sibyllas reklambyrå åkestam.holst och produktionsbolaget Esteban.

För mer information, kontakta Dennis Sundberg, marknadschef, 070-540 91 17.

• sibyllakedjan gör tv-reklam igen

Sibylla är ett av Sveriges mest kända och folkkära varumärken, med stolta traditioner ända sedan 1932. Sibyllakedjan, som omfattar drygt 180 kök, från Ystad i söder till Kiruna i norr, är det lite mer personliga alternativet på den svenska snabbmatsmarknaden. Det innebär att vi välkomnar våra gäster med god och nylagad mat med stor valfrihet, serverad i en vänlig och familjär atmosfär. Vår ambition är att ha Sveriges nöjdaste snabbmatsgäster. Sibyllakedjan drivs av Nordic Fast Food AB, som ägs gemensamt av franchisetagarna och Atria Concept AB. www.sibylla.se