Sibylla ökade försäljningen med 8,3% 2010

-      Resultatet är mycket glädjande, inte minst med tanke på att den extrema vintern påverkade      affärerna negativt i slutet av året. Det här visar att vi växer väsentligt mer än marknaden i övrigt,     säger Stefan Laffranchi.

Satsningar som betalar sig

Han förklarar att den positiva utvecklingen är ett resultat av de investeringar och satsningar som har gjorts det senaste året:

• Ökad satsning på lokal marknadsföring. Under förra året satsade kedjan och franchisetagarna mer än någonsin på lokala marknadsaktiviteter.
  • Tydligare krav på franchisetagarna. Ett intensivt konceptarbete har ökat förståelsen för kedjans höga ambitioner vad gäller service och kvalitet.
  • Högre standard. Omfattande investeringar från såväl Sibyllakedjan som enskilda franchisetagare har höjt standarden på Sibyllaköken. Bara det senaste året har ett 50-tal kök byggts om.
  • Större fokus på produktutveckling. Under 2010 har det lanserats flera nya och uppskattade hamburgarportioner.
  • Nytt designkoncept. I slutet av året sjösattes kedjans nya designkoncept i Bollnäs, som kommer att följas av liknande anläggningar och nyetableringar i Västervik, Örebro och Västerås under 2011.

Stefan Laffranchi, VD Sibylla              Dennis Sundberg, marknadschef Sibylla

Tel. 070-256 07 04                         Tel. 070-540 91 17

Sibylla är ett av Sveriges mest kända och folkkära varumärken, med stolta traditioner ända sedan 1932. Sibyllakedjan, som omfattar drygt 180 kök, från Ystad i söder till Kiruna i norr, är det lite mer personliga alternativet på den svenska snabbmatsmarknaden. Det innebär att vi välkomnar våra gäster med god och nylagad mat med stor valfrihet, serverad i en vänlig och familjär atmosfär. Vår ambition är att ha Sveriges nöjdaste snabbmatsgäster. Sibyllakedjan drivs av Nordic Fast Food AB, som ägs gemensamt av franchisetagarna och Atria Concept AB. www.sibylla.se