Sibylla tillbaka i Bengtsfors

Sibylla tillbaka i Bengtsfors

Den unge entreprenören Besnik Dautaj älskar sitt Bengtsfors och brinner för att bidra till utvecklingen av ortens näringsliv. Därför tar han nu klivet in i en helt ny bransch och ser till att Sibyllakedjan på nytt blir representerad i Bengtsfors. Premiär fredagen 26 april.

Besnik Dautaj kom till Bengtsfors 1992 som ung flykting från Kosovo, en bakgrund som gör att han ogärna flyttar på sig i vuxen ålder. Han älskar sin hembygd och trivs med att alla mer eller mindre känner alla.

– Bengtsfors har stor potential och efter att Volvo la ner sin anläggning finns här nu istället en växande nyföretagaranda som känns väldigt positiv. Därför känns det rätt att etablera Sibylla här, som jag tycker är inne i en mycket intressant utvecklings- och moderniseringsfas, säger Besnik.

Han är en utpräglad entreprenör och driver bland annat fastighets- och städbolag. När han fick möjlighet att köpa det slitna gatuköket på Storgatan 6 beslutade han sig för att prova vingarna även i snabbmatsbranschen. Lokalen har renoverats från golv till tak och miljön är byggd enligt Sibyllakedjans senaste designkoncept. Besnik är säker på att den nya, fräscha restaurangen, som rymmer ett 40-tal sittplatser, ska tilltala både nya och gamla gäster.

– Det har varit en stor nyfikenhet kring ombyggnaden och jag det känns som om många är förväntansfulla inför premiären. Personligen ska det bli väldigt kul att prova något nytt och jag hoppas att vi och det moderna Sibylla kan motsvara Bengtsforsbornas förväntningar, säger Besnik.

Besnik Dautaj, Sibylla, 073-535 30 97

Joakim Carlsson, VD Sibyllakedjan, 070-623 70 10

Sibylla är ett av Sveriges mest kända och folkkära varumärken, med stolta traditioner ända sedan 1932. Franchisekedjan, som består av drygt 170 kök från Ystad i söder till Kiruna i norr, är det lite mer personliga alternativet på den svenska snabbmatsmarknaden. Det innebär att vi välkomnar våra gäster med god och nylagad mat med stor valfrihet, serverad i en vänlig och familjär atmosfär. Vår ambition är att ha Sveriges nöjdaste snabbmatsgäster. Sibyllakedjan drivs av Nordic Fast Food AB, som ägs gemensamt av franchisetagarna och Atria Concept AB. www.sibylla.se