SICK – En av Europas Bästa Multinationella Arbetsplatser 2017

SICK i Linköping har tillsammans med SICK AB i Vårby, SICK Finland, SICK Tyskland och SICK Österrike fått utmärkelsen en av Europas Bästa Arbetsplatser. SICK finns med i kategorin bästa multinationella arbetsplats och priset delades ut i Paris den 8 juni av Great Place to Work®.

- Jag har följt SICK i Linköping under närmare 10 års tid och är bland de första att gratulera företaget för dess framgångsrika och långsiktiga arbete med att bygga upp och upprätthålla en arbetsplats som är ”Great Place to Work”, säger Maria Grudén CEO Great Place to Work Sverige.

Utmärkelsen togs emot vid en ceremoni i Paris av Cornelia Reinecke, HR-chef för SICK koncernen. Anledningen till den goda placeringen i Europa är att fem av koncernens bolag placerade sig på listan Great Place to Work 2017. SICK Linköping fick ta emot priset som en av Sveriges bästa arbetsplatser i mars 2017.

- Vi inom SICK är mycket glada och stolta över att ha blivit utsedda till en av de bästa multinationella arbetsplatserna i Europa. Utmärkelsen visar vilka fantastiska mål vi kan uppnå när vi jobbar tillsammans. Vi vill tacka SICK i Linköping för att bolaget är en av våra drivande krafter som bidrar till skapa den Great Place to Work som vi har inom SICK koncernen, säger Cornelia Reinecke, HR-chef för SICK koncernen.

– På SICK i Linköping började vi att jobba med Great Place to Work eftersom vi behövde en medarbetarundersökning som en indikator och verktyg för att mäta de ständiga förbättringar vi vill göra på vår arbetsplats. SICK i Linköping har tilldelats Great Place to Work Sverige 2008, 2011, 2012 och 2017, säger Mikael Sundh, personalchef på SICK i Linköping.

- Varje anställd på SICK Linköping bidrar på ett fantastiskt sätt till att vi har en arbetsplats som präglas av respekt, tillit och en vilja att hjälpa varandra. Vi är mycket glada och stolta över utmärkelsen som är ett kvitto på att vi jobbar åt rätt håll med vår arbetsmiljö och kultur på arbetsplatsen, säger Joakim Delbom VD på SICK Linköping.