Nytt samarbete mellan Siemens espressomaskiner och smakexperten Richard Juhlin.

Nytt samarbete mellan Siemens espressomaskiner och smakexperten Richard Juhlin.

Richard Juhlin är med sitt unika smaksinne och fotografiska doftminne en av världens främsta Champagnekännare. Han har förmågan att identifiera hundratals aromer i en dryck. Richard älskar kaffe, och väljer därför alltid det bästa för att få ta del av dryckens alla komplexa smaker. Nu blir Richard JuhlinSiemens espressomaskiners främsta ambassadör med smaken i fokus.

”Sedan jag blev världsledande champagneexpert har jag varit noga med att bara arbeta med de allra bästa. Därför blev jag extra glad när det just var mitt favorit märke för espressomaskiner Siemens som kontaktade mig. Givetvis svarade jag ja och njuter varje dag av min Siemens espressomaskin och mitt perfekta kaffe.”

Genom åren har Richard Juhlin provsmakat över 15 000 olika sorters Champagne och hans säregna förmåga att urskilja smaker och dofter är i absolut världsklass. Han ställer stora krav på allt han dricker och när det gäller kaffe väljer han Siemens nya helautomatiska espressomaskin EQ900. Anledningen är det tydliga smak fokuset.

”För mig som är smakexpert känns det självklart att välja en maskin som också är det. I EQ900 finns teknik som kan utvinna alla de finaste aromerna ur varje enskild kaffeböna. Det är renheten i smak jag är ute efter, tydliga, fina toner där kaffebönorna jag använder kommer till rättvisa och lyfts fram.” säger Richard Juhlin.

Flera innovativa funktioner med tydligt smakfokus
Det finns flera funktioner i EQ900 som uppskattas lite extra av en smakkänslig kaffedrickare som Juhlin. Exempelvis baristaMode, som gör det möjligt att finjustera varje parameter och få personligt anpassad kaffedryck. Han uppskattar även beanIdent, en unik funktion där man kan ställa in vilka kaffebönor som valts, så finjusterar och anpassar maskinen automatiskt inställningarna för att lyfta fram just den bönans smakkaraktär. En annan fördel är dualBean, möjligheten att växla mellan olika kaffebönor med hjälp av två separata bönhållare, perfekt om man vill utforska nya bönsorter. Det säkerställer även en ren, förfinad smak eftersom kaffebönorna aldrig riskeras att blandas. Juhlin tycker även om de keramiska kvarnarna som inte bränner bönan innan bryggningen och anser att den automatiska rengöringen är ovärderlig för smaken.

”Ytterligare ett skäl till att jag väljer Siemens är att det finns en automatisk rengöring av mjölksystemet, en smart ångpuff som blåser rent efter varje mjölkdryck. Det gör att inga mjölkrester kan bli kvar och påverka smaken negativt. Oslagbart tycker jag, eftersom maskinen dessutom tar hand om rengöringen så att jag slipper.”

Juhlin vill även lyfta fram att EQ900 är en espressomaskin som är ovanligt enkel att använda, nästan som att ha en egen barista hemma i köket.

”Jag är detaljstyrd och kräsen med resultat, men helt oteknisk, så jag älskar att maskinen fixar allt till mig. Den är följsam på ett sätt som jag verkligen uppskattar.Intuitiva funktioner, automatisk rengöring, jag kan få exakt den smak jag vill ha, i bara en knapptryckning.

Läs mer om Richard Juhlin och EQ900 på Siemens hemsida.

Om Siemens

Siemens är ett ledande varumärke inom vitvaror och sätter globala standarder när det gäller teknologi, innovation och design. Sortimentet omfattar både fristående och inbyggda vitvaror i produktkategorierna matlagning, tvättmaskiner, torktumlare, kyl och frys samt diskmaskiner och produkter som kaffemaskiner och dammsugare kompletterar sortimentet. Siemens står för innovation, design, teknologi och kvalitet och öppnar upp nya inspirerande möjligheter för konsumenten. BSH-gruppen är varumärkeslicenstagare till Siemens AG. BSH HAUSGERÄTE GMBH hade en omsättning på 13,1 miljarder EUR 2016.

För ytterligare information, besök vår hemsida: http://www.siemens-home.bsh-group.com/se/

Siemens Home Appliances press contact

Presskontakt Press contact

Välkommen till Siemens Home Appliances pressrum

Siemens grundpelare är design och innovativ teknologi. Det har styrt inriktningen och utvecklingen på företaget sedan vår grundare Werner von Siemens började 1847. Designen på våra produkter är modern och tidlös och vi erbjuder högsta kvalitet och förenklar livet i hemmet genom ledande tekniska innovationer. Ett bra bevis på vår innovationskraft är vårt starka fokus på energieffektiva produkter. I vårt sortimentsprogram "eco PLUS" presenterar vi våra allra mest energisnåla produkter.

Siemens Home Appliances AB
Landsvägen 32