Gå direkt till innehåll
Siemens nya espressomaskin är här – EQ900 frigör de finaste aromerna i varje kaffeböna.

Pressmeddelande -

Siemens lanserar nu nya EQ900, en helautomatisk espressomaskin, som genom ett stort fokus på smak och arom gör det möjligt att njuta av personligt anpassat kaffe ner till minsta smaknyans. Med hjälp av ny teknik och smart design går det att genom enkla knapptryck utforma kaffets egenskaper efter tycke och smak, hemma i ditt eget kök.

Ett gott kaffe är full av smak. Är du nyfiken och vill upptäcka vilka aromer en kaffeböna har att erbjuda? En enda kaffeböna består faktiskt av mer än 800 olika aromer så det finns mycket att utforska i kaffets värld.

Blåbär, choklad eller vanilj, - fruktigt, nötigt eller kryddigt. Att ta tillvara på kaffets individuella smakkomposition var utgångspunkten när Siemens kaffeexperter utvecklade nya EQ900.

Stort fokus på smak via innovativ teknik
Nyheten från Siemens har en rad smarta funktioner, och man har i EQ900 lagt ett stort fokus på innovativ teknik för att säkerställa en riktig smakupplevelse. Espressomaskinen låter användarna i första steget välja vilken typ av kaffebönor som ska användas. Därefter identifieras automatiskt de optimala inställningarna för den specifika kaffebönan via funktionen beanIdent[1]samtidigt som individen får full flexibilitet att göra ytterligare justeringar. Inställningar för varje kopp kan sedan sparas och man kan skapa profiler för olika användare och genom enkla knapptryck får man sitt kaffe precis som man vill ha det, kopp efter kopp.

Dubbla bönbehållare [2]gör även att man alltid kan ha sina favoritkaffebönor i den ena bönbehållaren samtidigt som man kan utforska och testa nya kaffebönor i den andra. EQ900 kan vidare styras utifrån individuella preferenser - via touchskärmen, appen eller genom röststyrning. Designen är dessutom elegant och i teknisk framkant, vilket gör den till ett perfekt komplement i köket.

EQ900 möjliggör en kreativ kaffeprocess - vilket resulterar i smakrika kaffestunder och en roligare upplevelse.

Enkelt att anpassa utifrån användarens preferenser
I EQ900 finns funktionen baristaMode som är hjärtat i espressomaskinen och låter nyfikna kaffeälskare justera och experimentera med bryggparametrarna utifrån sin individuella smak och preferens. Allt för att kaffet ska bryggas precis som användaren vill ha det - för olika smaker, drycker, bönor eller personer. Det går att experimentera med vatten- och kaffemängd, malningsstorlek, mjölkmängd samt kontakttid och bryggtemperatur. EQ900 är unikt framtagen för att processen till gott kaffe ska vara enkel, men anpassad efter individuella smaker.

Siemens EQ900 är tillgänglig från 24 000 SEK.

[1] tillgänglig i modellerna TQ905R09, TQ905R03, TQ907R03, TQ907R05

[2] tillgänglig i modellerna TQ907R03, TQ907R05

Om Siemens

Siemens är ett ledande varumärke inom vitvaror och sätter globala standarder när det gäller teknologi, innovation och design. Sortimentet omfattar både fristående och inbyggda vitvaror i produktkategorierna matlagning, tvättmaskiner, torktumlare, kyl och frys samt diskmaskiner och produkter som kaffemaskiner och dammsugare kompletterar sortimentet. Siemens står för innovation, design, teknologi och kvalitet och öppnar upp nya inspirerande möjligheter för konsumenten. BSH-gruppen är varumärkeslicenstagare till Siemens AG. BSH HAUSGERÄTE GMBH hade en omsättning på 13,1 miljarder EUR 2016.

För ytterligare information, besök vår hemsida: http://www.siemens-home.bsh-group.com/se/

Siemens Home Appliances press contact

Presskontakt Press contact

Välkommen till Siemens Home Appliances pressrum

Siemens grundpelare är design och innovativ teknologi. Det har styrt inriktningen och utvecklingen på företaget sedan vår grundare Werner von Siemens började 1847. Designen på våra produkter är modern och tidlös och vi erbjuder högsta kvalitet och förenklar livet i hemmet genom ledande tekniska innovationer. Ett bra bevis på vår innovationskraft är vårt starka fokus på energieffektiva produkter. I vårt sortimentsprogram "eco PLUS" presenterar vi våra allra mest energisnåla produkter.

Siemens Home Appliances AB
Landsvägen 32