Uppdaterad matlagning

Uppdaterad matlagning

Siemens Hushållsapparater introducerar temperaturkontrollerade spishällar på IFA 2023.

Exakt temperatur ger bättre kontroll på matlagningen. Nya fryingSensor Pro gör det möjligt att välja mellan 11 temperaturnivåer mellan 70° och 220° på induktionshällen, för att lättare kontrollera värmen under tillagningen. Matlagningstekniker som sautering, ångning, smältning och fritering blir enklare att hantera. Siemens lanserar dessutom nya flexPans – kokkärl gjorda för att passa de flexibla flexInduction-kokzonerna exakt.

Siemens @ IFA 2018; Stand - Highlights - Überblick

Siemens Hushållsapparater

Siemens är ett ledande varumärke inom vitvaror som sätter globala standarder när det gäller teknologi,innovation och design. I mer än 175 år har namnet Siemens stått för prestanda, kvalitet, pålitlighet ochinternationalitet. Företaget tar sig an dagens utmaningar med klimatförändringar genom att utvecklamiljösmarta produkter och energieffektiva tekniklösningar.

Sortimentet innefattar både fristående vitvaror och inbyggnadsprodukter för matlagning, tvätt och tork, kyloch frys, diskmaskiner samt espressomaskiner. Tekniken är framtagen med syfte att tillföra ett tydligt värdeför konsumenten, baserat på Siemens smarta kök-filosofi. Med intelligenta vitvaror ökar vi möjligheten föranvändaren att leva ett hälsosamt och medvetet liv, utveckla sin matlagningsförmåga och få kontroll översin tid i en stressig tillvaro.

Sedan 1967 har varumärket Siemens varit en del av det Munchenbaserade företaget BSH HausgeräteGmbH.

BSH-gruppen är varumärkeslicenstagare till Siemens AG.Presskontakt: press-ne@bshg.com

Siemens Home Appliances press contact

Presskontakt Press contact

Välkommen till Siemens Home Appliances pressrum

Siemens grundpelare är design och innovativ teknologi. Det har styrt inriktningen och utvecklingen på företaget sedan vår grundare Werner von Siemens började 1847. Designen på våra produkter är modern och tidlös och vi erbjuder högsta kvalitet och förenklar livet i hemmet genom ledande tekniska innovationer. Ett bra bevis på vår innovationskraft är vårt starka fokus på energieffektiva produkter. I vårt sortimentsprogram "eco PLUS" presenterar vi våra allra mest energisnåla produkter.

Siemens Home Appliances AB
Landsvägen 32