Amelie Olsen, enhetschef på Sigma Technology Informatics Solutions

Sigma Technology expanderar i Småland och tillsätter Amelie Olsen som ny enhetschef

Sigma Technology Informatics Solutions planerar att växa i Växjö för att möta den höga efterfrågan bland lokala företag inom mjukvaruutveckling, IoT, 3D-utveckling och affärsutvecklingstjänster. Företaget välkomnar Amelie Olsen, ansvarig för att utveckla företagets affärsverksamhet och rekrytering.

Sigma Technology Informatics Solutions (f.d. Sigma Technology Solutions) fortsätter sin expansion på den svenska marknaden och har redan skapat en stabil grund i Småland. Daniel Björkman, VD på Sigma Technology Informatics Solutions, kommenterar:

- Vi ser ett ökat behov av mjukvaruutvecklingstjänster bland lokala företag som vill höja sig inom innovation och produktutveckling. Och det är inte förvånande, Växjö är ett slags nav med flera väletablerade men även nya och lovande hightechföretag. Linnéuniversitetet är också väldigt värdefulla för regionen. Vi välkomnar Amelie Olsen, ny enhetschef, som kommer att hjälpa oss att bli ännu starkare på marknaden och bidra till regionens hållbara utveckling med hjälp av teknik.

Sigma Technology Informatics Solutions har funnits i Region Kronoberg sedan 2002 och har varit en aktiv del i att göra teknikbranschen mer attraktiv. Sigma Technology Informatics Solutions har ett nära samarbete med Linnéuniversitetet och flera företag i Växjö. Växjös plan för att utveckla det hållbara näringslivet och välfärden i regionen går i linje med Sigma Technology Groups vision om att dels skapa överlägsna anställningsvillkor för lokala medarbetare och nyexaminerade universitetsstudenter, dels stötta företag på deras innovationsresa.

Amelie Olsen, enhetschef på Sigma Technology Informatics Solutions, har en professionell bakgrund inom ledarskap och rekrytering med gedigna kunskaper inom HR, kundvård, sälj och industri. Amelie delar med sig av sin vision och sina planer:

- Företaget växer hos befintliga kunder och planerar även att bredda sig affärsmässigt. Dessutom ser vi ett ökat behov inte bara för tjänster inom mjukvaruutveckling utan även inom andra tjänsteområden. Det kan till exempel vara informationshantering, produktinformation, verksamhetsanalys, Internet of Things, 3D-utveckling, med mera,

och fortsätter:

- Som enhetschef kommer jag fokusera på att locka nya talanger till vårt team av kompetenta konsulter i Växjö. Jag kommer också vara ansvarig för kundsamarbeten, rekrytering och utveckling av personal, och såklart att se till att vi upprätthåller vår plats som det mest välskötta företaget i Sverige.

Amelie har redan börjat på företaget och delar med sig av sina första intryck av Sigma Technology Group:

- Jag har blivit inspirerad! Jag jobbar med kompetenta och erfarna personer i teknologins framkant. Jag blev välkomnad med öppna armar, lagandan här i Växjö är stor och det finns ett otroligt engagemang och hängivenhet gentemot våra kunder och stolthet i vårt arbete. Vi är en del av den digitala revolutionen, tillsammans med världens främsta företag, och endast fantasin sätter gränser – hur kan det inte vara spännande!

För mer information, kontakta

Nataly Lamkén, Chief Communication Officer på Sigma Technology Group, nataly.lamken@sigmatechnology.se

Amelie Olsen, Enhetschef på Sigma Technology Informatics Solutions, amelie.olsen@sigmatechnology.se

Daniel Björkman, VD på Sigma Technology Informatics Solutions, daniel.bjorkman@sigmatechnology.se

Om Sigma Technology Group

Sigma Technology Group, del av Sigma Group, är ett privatägt globalt teknikkonsultföretag med verksamhet i Sverige, Ungern, Kina, Norge och Ukraina samt levererar internationellt till Europa, USA och Kina. Sigma Technology Group erbjuder den allra senaste kunskapen inom mjukvaruutveckling, produktinformation, design och utveckling av inbyggda system, utveckling och administration av IT-infrastruktur samt digitala lösningar med expertkonsulter, offshore-leveranser och utvecklingsteam.

För en fullständig beskrivning, besök sigmatechnology.se.

Sigma ägs av Danir AB och har mer än 4,600 anställda och ett nätverk av partners i elva länder.

Sigma är ett ledande konsultföretag som arbetar för att öka sina kunders konkurrenskraft. För att nå dit kombinerar vi vårt tekniska know-how med ett brinnande intresse för att ständigt utveckla bättre lösningar. Vi är 4 600 medarbetare i elva länder.

Nataly Lamkén

PR- och kommunikationschef | Sigma Technology Sigma Technology