Ny chans för Solnaungdomar att skapa sitt eget sommarjobb

Ny chans för Solnaungdomar att skapa sitt eget sommarjobb

Nu startar uttagningen till årets aktivitetsfixare, Signalistens satsning där Solnaungdomar får möjlighet att skapa och genomföra sina egna sommarjobb.

Förra sommaren genomfördes projektet aktivitetsfixare för första gången. Resultatet blev fyra Solnaungdomar som anordnade streetdance, fotboll, utomhuslekar och rollspel i Signalistens bostadsområden. Eftersom det både blev uppskattat och väl genomfört upprepar vi satsningen i sommar igen.

- Vi ser verkligen fram emot en ny omgång och att ännu fler Solnaungdomar kommer med nya spännande idéer för att bli årets aktivitetsfixare, säger Olivia Öhrström, HR-ansvarig på Signalisten.

- Att erbjuda Solnaungdomar jobberfarenhet är en del i Signalistens hållbarhetsarbete. De får känna på hur det är att ha ett arbetsansvar och tjäna egna pengar och Signalisten får möjlighet att locka unga till fastighetsbranschen, säger Magnus Nilsson (M), styrelseordförande Signalisten.

Hur går det till?

Aktivitetsfixare är till för dig som är mellan 16–20 år och bor i Solna. Du skickar in ditt förslag på aktivitet att arrangera och genomföra i sommar i Signalistens bostadsområden.

Aktiviteterna ska vara riktade till barn eller pensionärer, ha fokus på hållbarhet och miljö eller rörelse och hälsa. De ska vara öppna för alla men i första hand rikta sig till Signalistens hyresgäster.

Intresseanmälan är öppen från den 1 februari till den 7 mars via signalisten.se.

Efter sista ansökningsdatum går vi igenom förslagen och väljer ut vinnare som får göra verklighet av sina förslag.

Aktiviteterna kontrolleras av Signalisten så att de kan genomföras på ett säkert sätt och enligt rådande rekommendationer.

Bostadsstiftelsen Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med det helägda dotterbolaget Solnabostäder äger och förvaltar Signalisten cirka 4 000 lägenheter och knappt 200 verksamhetslokaler i fastigheter runt om i Solna. Vi hyr även ut drygt 6000 bilplatser inklusive de som hyrs ut på uppdrag av Solna stad. Signalisten har cirka 70 anställda. Se mer information på www.signalisten.se.