Signalisten miljöcertifieras enligt Svensk Miljöbas

Signalisten miljöcertifieras enligt Svensk Miljöbas

Signalisten har ännu en gång certifierats enligt miljöstandarden Svensk Miljöbas. Certifieringen blev godkänd efter en extern revision som genomförts under våren. Signalisten har varit certifierade enligt Svensk Miljöbas sedan 2014.

Signalisten driver sedan flera år tillbaka ett långsiktigt hållbarhetsarbete inom områdena bostadsförsörjning, förvaltning, nyproduktion, renoveringar och den egna organisationen. Dessa områden är uppdelade i Hem för Solnaborna, Med kraft att förändra, Hållbara hus & hem och Tillsammans på Signalisten.

–Signalisten visar ännu en gång att bolaget tar ansvar och bedriver en verksamhet som är både samhällsnyttig och hållbar. Att göra hållbara val och minska vår klimatpåverkan är något som är självklart för oss i Signalisten, säger Magnus Nilsson (M), styrelseordförande på Signalisten.

–Vi är glada över att ha fått det här erkännandet igen för det är en viktig påminnelse om att vi fortsatt upprätthåller det arbete vi gör inom hållbarhetsområdet och inte tappar fokus på de viktiga frågorna, stora som små, säger Emelie Regnell, hållbarhetsansvarig på Signalisten.

2019 gick Signalisten med i Allmännyttans klimatinitiativ för att bland annat bidra till en fossilfri allmännytta till år 2030.

Läs mer om Signalistens hållbarhetsarbete på www.signalisten.se/hallbarhet.

Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med vårt helägda dotterbolag Solnabostäder äger och förvaltar vi ca 4000 lägenheter och knappt 200 verksamhetslokaler i fastigheter runt om i Solna.