Signalisten växlar upp inför stora renoverings- och nybyggnadsprojekt

Signalisten växlar upp inför stora renoverings- och nybyggnadsprojekt

2021 var ett händelserikt år för Signalisten som rustar organisationen för kommande stora renoverings- och nybyggnadsprojekt. Hållbarhetsarbetet utvecklas och blir en viktig faktor i den framtida verksamheten.

Resultatet för 2021 är fortsatt stabil och uppgår till 43 miljoner kronor efter skatt. Pengarna stannar kvar i stiftelsen och ska återinvesteras i kommande nybyggnation och renoveringar.

– Flera viktiga besked gavs under 2021 avseende stora projekt för Signalisten. Vi ser en positiv utveckling med starkt fokus på både befintligt förvaltningsuppdrag och de kommande stora renoverings- och nybyggnadsprojekten, säger Magnus Nilsson (M), styrelseordförande Signalisten.

I februari 2021 godkändes föreslagna åtgärder att renovera Gunnarbohuset i Bagartorp och i maj antogs detaljplanen för nyproduktion av 130 lägenheter fördelade på två höghus i Bagartorp centrum.

Under året sökte Signalisten medlemskap i den nybildade föreningen Rättvist byggande som arbetar för att motverka ekonomisk brottslighet, svartarbete och oegentligheter på byggarbetsplatser. Genom medlemskapet tar Signalisten ställning för sund konkurrens på lika villkor inom byggbranschen.

Vidare fortsatte också arbetet med att utveckla och anpassa organisationen i syfte att skapa ökad tydlighet och fokus när Signalisten går in i en mer utpräglad projektfas.

– Vi har implementerat ett flertal verksamhetsförändringar som ska bidra till goda resultat i hela vår verksamhet. Organisationen rustas för ökad takt i våra projekt, där väl definierade hållbarhetsaspekter utgör en tydlig grund, säger Lars Jolérus, vd för Signalisten.

Läs Signalistens Års- och hållbarhetsredovisning i sin helhet på vår webbplats:

Vd om hållbarhetsarbetet (signalisten.se)