Signalistens hyror för 2022 klara

Signalistens hyror för 2022 klara

Årets hyresförhandlingar mellan Signalisten och Hyresgästföreningen är nu avslutade. Parterna har kommit överens om en hyreshöjning om 1,65 procent för 2022.

Hyreshöjningen gäller från och med den 1 februari 2022.

Signalistens bestånd i Råsunda omfattas inte av hyreshöjningen. Där pågår sedan en tid tillbaka förhandlingar om bruksvärdering av den delen av beståndet

Bostadsstiftelsen Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med det helägda dotterbolaget Solnabostäder äger och förvaltar Signalisten cirka 4 000 lägenheter och knappt 200 verksamhetslokaler i fastigheter runt om i Solna. Vi hyr även ut drygt 7000 bilplatser inklusive de som hyrs ut på uppdrag av Solna stad. Signalisten har cirka 80 anställda. Se mer information på www.signalisten.se.