Digital ångest

7 av 10 svenska företag vet att de behöver göra något inom det digitala, men endast 17 procent vet vad de faktiskt ska göra. Det framkommer av rapporten "Svenska företags syn på sin digitalisering" från forskningsinstitutet Swedish ICT.

Att möta digital framtids ångest kräver en hel del prioritering och avgränsning. Allt varken kan eller bör utföras samtidigt. En stabil partner för dagen och morgondagen med tydlighet i vad som outsourcas är en nyckelkomponent för att komma igång. De flesta företag har gjort resan bortom 90-talets digitaliserade årsredovisningar på hemsidan. Mycket återstår i kundinteraktionen, stegen bortom responsivt. Det gäller att starta den digitala resan med att testa, utvärdera och förändra. Börja med något som är enkelt. Många av Signicats kunder har startat med formulären på sin hemsida. Det är mycket vunnet att kunna identifiera kunden on-line och skriva under med tex BankID. Antalet nya kunder har ökat med 100% jämfört med utskrift och brev. Dessutom blir time-to-money upp till sex veckor kortare, den digitala processen är så mycket snabbare och billigare än manuella rutiner. Börja din digitala resa imorgon och ta grepp om din digitala ångest.

• e-signatur
  • on-boarding