Skyltmax kampanjar för miljön

Skyltmax.se inleder nu klimatkampanjen "Klimatmax" där kunderna genom att köpa en ”ingen reklam tack”-skylt bidrar till att plantera ett träd. Samarbetet görs med Tricorona Climate Partner – ett företag som hjälper företag och organisationer att ta sitt klimatansvar.

Skyltmax

E-handelsföretaget Skyltmax startade 2008 med försäljning av skyltar online. Genom ett webbaserat designverktyg är det möjligt för kunden att designa skylt efter egen önskan. Detta har visat sig vara oerhört populärt bland både företag och privatpersoner. Idag räknas Skyltmax till en av de stora aktörerna inom skyltbranschen. Sedan starten har över två miljoner skyltar levererats till fler än 80 olika länder världen över.

”Som företag är vi med och belastar miljön. Det vill vi klimatkompensera för.”

Idag är klimatfrågan mer aktuell än någonsin och allt fler företag väljer att ta ansvar för sin klimatpåverkan. Skyltmax klimatkompenserar årligen för koldioxidutsläpp från den egna skyltproduktionen samt för frakter ut till kund genom Tricorona Climate Partner. Att ta ansvar för den påverkan vi har på miljön är viktigt, anser Skyltmax VD, John Eskilsson. ”Som företag är vi med och belastar miljön. Det vill vi klimatkompensera för.”

Kampanjar för miljön

Nu lyfter Skyltmax miljöfrågan ytterligare och presenterar klimatkampanjen Klimatmax. I kampanjen läggs fokus på ”ingen reklam tack”-skyltar som företaget erbjuder via kampanjsidan www.skyltmax.se/klimatmax. Detta är skyltar som stoppar onödig pappersreklam som i sin tur minskar både skogsavverkning och utsläpp.

För varje såld ”ingen reklam tack”-skylt bidrar Skyltmax med 30 kronor till trädplanteringsprojektet ”Tropical Mix” i Panama där ett träd kostar just 30 kronor att plantera och driva upp. Kampanjen sker i samarbete med Tricorona Climate Partner som jobbar med att företag och organisationer ska ta ansvar för sin klimatpåverkan och bli mer hållbara. Hittills har mer än 1,9 miljoner träd redan planterats i skogsprojektet och bidragit med en CO2e-minskning på ca 135 100 ton.

Genom att klimatkompensera med projektet ”Tropical Mix” jobbar Skyltmax mot att vara ett klimatneutralt företag och hoppas på att klimatkampanjen ska väcka ett intresse och påminna om att alla kan göra något för en mer hållbar miljö.

För mer information om Klimatmax, besök www.skyltmax.se/klimatmax