Lotta Giesenfeld Boman, VD för Sigtunahöjden Hotell & Konferens

Sigtunahöjdens VD Lotta Giesenfeld Boman delar med sig av sin kunskap om kriser

Den snabba utvecklingen av viruset medför flera nya direktiv och sätter företagens förmåga att agera snabbt och effektivt på prov. I intervjuer berättar Lotta om erfarenheter från denna och tidigare kriser samt ger tips till andra företag i samma situation.

- Innan krisen var orderböckerna fulla, nu är allt avbokat. Vi befinner oss i ett chocktillstånd.

Lotta Giesenfeld Boman, Sigtunahöjden

Svenskt Näringsliv - Intervju

För Svenskt Näringsliv förklarar Lotta hur läget ser ut för Sigtunahöjden, hur företaget ser på framtiden och vad hon önskar för branschstöd.

Läget för besöksnäringen är allvarligt. Sigtunahöjden, och många med oss, har fasta kostnader utan intäkter. Situationen är ohållbar.

Lotta önskar åtgärder specifikt inriktade till besöksnäringen. Bland annat önskar hon en efterskänkning av skatteinbetalningar för att komma ifatt krisen.

Läs artikeln här.

Nordic School of Management - öppet samtal

I ett samtal med Nordic School of management, NSM, förklarar Lotta hur den egna verksamheten har påverkats av krisen och vilka insatser som gjorts för att möta kunderna och deras nya behov. Hon pratar även om vikten av att vara snabbfotad när krisen väl sker, men även om vikten att ha åtgärder på plats även innan.

Läs hela intervjun här.

Sigtunahöjden - artikel: Intern kommunikation i kris

En god intern kriskommunikation minskar oro och stabiliserar läget genom att det skapar tilltro till att organisationen har situationen under kontroll. I den här artikeln delar Lotta med sig av tips till den som behöver kommunicera till sina medarbetare i krissituationer. Vad är det viktigaste att förmedla.

Läs artikeln här.