Casco ClearTech, en ny klar favorit

Casco ClearTech, en ny klar favorit

Sika Sverige släpper med stor stolthet sin senaste nyhet inom lim- och fogmassa; Casco ClearTech, ett kristallklart flexibelt lim och fogmassa. ClearTech fäster mot de flesta material, fungerar lika bra inom- som utomhus och fram för allt, fogen förblir kristallklar när den härdat.

Detta gör Casco ClearTech till en Klar Favorit!

1. Mångsidig användning: Oavsett om det är för fogning, tätning, limning i eller runt golv, väggar, dörrar, fönster, tak, våtrum, kök och tvättstuga är Casco ClearTech den perfekta lösningen.
  2. Exceptionella fästegenskaper: Casco ClearTech kan användas som lim och fogmassa på de allra flesta material inomhus – och som lim på de allra flesta material utomhus.
  3. Estetisk mervärde: Casco ClearTech krymper inte och är helt transparent, kristallklar och bubbelfri när den härdat. Och den är övermålningsbar.
  4. Hållbar och tillförlitlig: BASTA-godkänd och livsmedelsgodkänd (ISEGA), och kan därmed användas i miljöer där mat tillreds. Casco ClearTech kombinerar prestanda med säkerhet och hållbarhet över tid.
  5. Och mycket mer: Den absorberar ljud- och rörelsevibrationer och fogen har goda fyllningsegenskaper och ger en lufttät tätning. Casco ClearTech kan frysa och tina utan att förlora sina egenskaper.

Förra året lanserade vi Casco MultiTech, som blivit en storsäljare tack vare sina fantastiska egenskaper som lim och fogmassa. MultiTech finns i sju olika färger, men inte i transparant. Därför lanserar vi nu ClearTech som är transparant och har samma fantastiska egenskaper, säger Marie Rönn Produktchef på Sika Sverige.

Casco ClearTech finns nu att köpa ute i bygghandeln.