Nya Casco Wall-konceptet

Det nya Casco Wall-konceptet tar fram det bästa i dina väggar

Nu lanseras vårt helt nya Casco Wall-koncept, med ett komplett väggsortiment av lim och spackel som täcker ett brett användningsområde.

Den nya designen - svarta förpackningar med ett speciellt Casco Wall mångfärgat prickigt band - håller ihop Wall-sortimentet. Oavsett om du är professionell eller en DIY, arbetar inomhus eller utomhus, i torra eller våta utrymmen, hittar du en idealisk lösning för din speciella applikation.

Casco Wall-serien omfattar vägglim för alla typer av tapeter samt ett flexibelt urval av väggspackel för allt från små reparationer till stora hål och full bredspackling. Både lim och spackel finns tillgängliga som färdigblandade och pulverbaserade lösningar, för att bättre passa varje användares särskilda behov.

Nya och förbättrade produkter
Det nya Casco Wall-konceptet innehåller välbekanta och pålitliga produkter, men det finns också ett antal helt nya produkter:

Våra nyutvecklade pastabaserade spackel CascoSpack Universal och CascoSpack LV ger en mycket jämn yta, har en hög fyllningskapacitet och är extremt lätta att applicera. Eftersom den nya CascoSpack Universal kombinerar den höga fyllningsförmågan hos tidigare CascoSpack LM (medium) med den smidiga fina ytan av CascoSpack LF (fin), kommer den att ersätta dem båda helt.

Vår nya tapet-remover Casco Remover är en icke-frätande, stänkfri lösning för att ta bort gamla tapeter med.

Den färdigblandade OneFill Premium är en ny och förbättrad version av OneFill, med en uppgraderad formulering. Den är mindre klibbig, slipbar och lätt att applicera och sanda. OneFill Premium kommer att ersätta OneFill.

På liknande sätt har GipsFiller uppgraderats och bytt namn till WallFiller, med en formulering som ger en finare yta och är lättare att slipa och blanda.

Lansering
Det nya Casco Wall-konceptet lanseras i två faser. Vägglimmen och pastabaserade väggspackel rullas ut nu under hösten 2018, medan pulverbaserade väggspackel kommer att introduceras i april 2019.