Sika MiljöApp – Uppdaterad version med över 1 500 miljöbedömda artiklar

Ett enkelt sätt att hitta rätt miljöbedömd produkt till ditt byggprojekt – Direkt i mobilen!

Nu över 1 500 miljöbedömda artiklar

Med Sikas MiljöApp hittar du enkelt rätt bland alla miljöbedömda produkter från Sika, Casco, Schönox och Casco Floor Expert. I dagsläget har vi drygt 1 500 miljöbedömda artiklar att söka bland.

På några få klick får man fram rätt produkter utifrån de system och miljökrav ett specifikt projekt har. Du kan kombinera Svanen med Byggvarubedömningen och/eller BASTA och SundaHus. Sedan en tid tillbaka är även Miljöbyggnad 3.0 Indikator 13 och 14 med som urvalskriterier i appen.

Hitta rätt i miljöbedömningsdjungeln med Sika MiljöApp.

Sikas MiljöApp har inga begränsningar när det gäller urval, utan du väljer själv hur många eller hur få kriterier du använder. Undrar du hur en specifik produkt är bedömd söker du direkt på produktnamn eller artikelnummer. Resultatet blir en lista med produkter som uppfyller dina krav.

Sika MiljöApp svarar på dina frågor när det gäller vilka produkter som du kan använda inom respektive miljöbedömningssystem. Vare sig du använder appen i din mobiltelefon eller på webben så är det en smidig guide för alla inom byggsektorn. Bland våra användare finner vi bl.a. byggentreprenörer, miljöchefer, byggprojektledare, platschefer, hantverkare, byggherrar, arkitekter och konstruktörer.

Vi har under våren 2020 lagt till en åtgångsberäknare för våra fogmassor och silikoner som ger dig en bra överblick av åtgången, vilket upplevs smidigt och praktiskt av våra användare. Sika MiljöApp har även kompletterats med Byggvarubedömningens ”Livscykelkriterie” som ger dig svar på hur hållbar den aktuella produkten är.

Dokumentation – Vad finns det i MiljöAppen?

I Sika MiljöApp finner du produktdatablad, säkerhetsdatablad och byggvarudeklarationer som gör att du får en komplett bild av den miljöbedömda produkt som du valt att titta på.

Sika MiljöApp finns att ladda ner i Google Play och App Store samt i en desktopversion på sikamiljoapp.se.

För miljörelaterade frågor: miljo@se.sika.com
För frågor eller synpunkter gällande Sika MiljöApp: marknad@se.sika.com