Första vågen i nylansering av Sikas skumfamilj – 4 nya produkter!

Första vågen i nylansering av Sikas skumfamilj – 4 nya produkter!

Sika har lanserat ett nytt sortiment av högkvalitativa fogskum för fyllning, fixering och isolering. Sika Boom®-sortimentet, som består av expanderande, styva och vidhäftande skum, är utformat för hållbara resultat och är enkla att använda.

Sika Boom®-skum är extremt mångsidiga och användbara för ett brett spektrum av uppgifter såsom isolering och fyllnad av håligheter och tomrum, fogning runt dörr- och fönsterkarmar, dämpning av ljud, isolering mot drag och kyla samt fyllnad runt rör och genomföringar. Sika Boom®-skum är användarvänliga: att fixera en fönsterkarm och täta springan kan till exempel göras i ett enda steg.

Nytt miljöskum och All Seasons i flera varianter

Sikas nya miljöskum Sika Boom®- 461 Top är isocyanatfri och kräver därmed inte härdplastutbildning. Det appliceras med kombimunstycke. Kan användas både inne och ute.

Sika Boom®- 157 All Seasons och Sika Boom®-557 All Seasons för användning inne och ute året runt (temperaturer mellan -10 °C till +40 °C). Sika Boom®- 157 appliceras med munstycke medan Sika Boom®- 557 appliceras med pistol. Sika Boom®-157 All Seasons kommer i 250 ml och 750 ml förpackningar.

Sika Boom® Cleaner för rengöring av fogskumpistoler.

”Det är kul att kunna lansera ett miljöskum som Sika Boom®- 461 Top som klarar marknadens alla höga krav på miljöbedömningar och även EC1+ samt M1 samtidigt som det är en mycket bra produkt”, säger Mats Jansson, Produktchef på Sika Sverige.

Sika Boom® -skum säkerställer utmärkt vidhäftning till de vanligaste byggmaterialen. Dessutom är de motståndskraftiga mot mögel, fukt, korrosion och röta och uppvisar hög kemisk beständighet – särskilt mot ett stort antal syror och alkalier.

”Detta är första vågen av produkter och vi ser fram emot att introducera fler Sika Boom®-nyheter under 2020 och 2021", avslutar Mats.