Nytt lättspackel för reparation av sprickor och djupa hål

Nytt lättspackel för reparation av sprickor och djupa hål

Sika Filler One Strike Maxi – lättspackel som tar bort sprickor och hål i väggar

Applicera med lätthet, fyll upp till 7,5 cm djupa hål och det torkar på 30 minuter.

Sprickor i väggar är alltid fula. Ingen tycker om att sprickor förekommer, men de flesta är bara ytliga som orsakats av att huset expanderar och drar ihop sig på ett naturligt sätt. Sprickor kan även uppstå från det naturliga åldrandet av ett hem, från att man tar bort skåp eller tavelramar samt strukturella problem eller brister i grunden av byggnaden. För det mesta är dessa sprickor ofarliga och kan dekoreras över. Och reparera dem kan vara otroligt enkelt. Vi vet hur.

Du kan på ett enkelt sätt reparera fogar eller få sprickor eller hål att försvinna.

Med Sika Filler One Strike Maxi (450 ml) för inomhusbruk kan du fylla sprickor och luckor mycket lätt och snabbt. Produkten är ett lättspackel för reparation av ett stort antal ytor före målning eller tapetsering. Baserat på lättpolymerspackel med hög hållfasthet, utklassar produkten konventionella spackel i de flesta applikationer.

Du använder en spatel och sprider produkten horisontellt eller vertikalt och fyller hela sprickan i ett steg. Eftersom det är ett mycket lätt spackel, kan du utan problem applicera den högt upp och den kommer inte att rinna eller sjunka undan.

Vad kan repareras?

Sika Filler One Strike Maxi är idealisk för att reparera hål, sprickor och bucklor i gips, trä, tegel, sten och stuckatur. Förutom att fylla sprickor i väggar, kan du fylla luckor i pluggar, täcka hål i gipsskivor, reparera hål i tak, reparera repor på grund av friktion och fylla hål innan målning eller tapetsering.

Torkar på bara 30 min.

Ingen slipning behövs och efter utjämning av ytan tar det bara 30 minuter innan det torkar strålande vitt. Produkten kommer inte att krympa utan behåller sin form. Sedan kan du börja måla eller tapetsera direkt. Den kan målas över med de flesta lösningsmedelsbaserade och emulsionsfärger. Om du använder produkten utvändigt är det viktigt att måla över.

Kan fylla hål på upp till 7,5 cm djup.

Med Sika Filler One Strike Maxi kan luckor och hål fyllas upp till 7,5 cm djup. Produkten går djupt in i hålet med en applicering, så du behöver inte bygga upp flera lager.

Sika Filler One Strike Maxi är vattenbaserade polymerdispersioner, rekommenderas för inomhusbruk och du behöver inte bära en mask vid applicering.

Vi utvecklar och levererar kemiska specialprodukter och know-how inom våra affärssområden; tak, golv, betongrenovering, industri, fog & lim, betong och vattentätning.

Sika är en internationell koncern med omkring 16 200 anställda i över 80 länder. Sika Sverige AB etablerades 1950 och har i dag 70 anställda.