Sébastien Godard ny vd på Sika Sverige

Sébastien Godard ny vd på Sika Sverige

Sébastien Godard har tillträtt som ny vd på Sika Sverige. Sébastien har rekryterats internt och har en lång karriär inom Sika-koncernen.

Han kommer ursprungligen från Frankrike där han även började sin karriär inom Sika som säljare hos Sika Frankrike 1998. Han har därefter innehaft flera olika befattningar både i Frankrike och runt om i världen och tar med sig en gedigen erfarenhet från flera av Sikas affärsområden, distributionsled och varumärken.

”Jag ser fram emot utmaningen som ligger framför mig. Sika Sverige är ett fantastiskt företag med lång historia och med tre starka varumärken; Sika, Casco och Schönox! Det är en unik fördel för oss inom byggbranschen och tillverkande industrin, vi har lösningar för alla områden”, säger Sébastien.

Senast kommer han från Sika USA där han 2014 blev Vice President Marketing Refurbishment – Sealing & Bonding och sedan även Senior Vice President Sales för RSB Interior Finishing 2015. Områden som vi inom Sika Sverige benämner fog & lim samt plattsättning.

”Efter några veckor i den nya positionen kan jag, genom vårt svenska team, se många möjligheter för oss att fortsätta växa och utveckla nya innovationer. Vårt företag är starkt, vår kompetens är välkänd och vår kundfokus kommer att göra oss ännu mer framgångsrika. Jag ser fram emot att fortsätta det arbete som redan har gjorts av teamet.”, säger han.

Sébastien Godard tillträdde sin tjänst den 15 maj.

Sika är en internationell koncern med omkring 17 000 anställda i 93 länder. Sika Sverige AB etablerades 1950 och har i dag 105 anställda.