”En digital vikingainvasion i London”

Inspirerande företagsledare, entreprenörer med nyskapande tjänster, teknologer, marknadsförare och hängivna entusiaster från olika delar av världen samlades förra fredagen när SIME kom till London för första gången.

Ericssons VD, Hans Vestberg, öppnade dagen och banade därmed väg för en serie av internationella topptalare. Vestberg beskrev utvecklingen mot ett samhälle där nästan varje bransch kommer att förändras i grunden och menade att det är realistiskt att tänka sig en värld med över 50 miljarder olika typer av uppkopplade föremål redan 2020.

Förutsättningarna menar Vestberg är mobilitet, tillgång till snabbt bredband och möjlighet att använda molnet för att nå ut globalt. Han använde Spotify som ett exempel på en tjänst som verkligen drar nytta av alla dessa tre trender.

Magine – utmanaren av den traditionella tv-tablån, Wrapp – mobiltjänsten för digitala paket och online-spelet Starstable var några av de nya svenska bolagen som rev ner applåder och fick Mark Reed, VD för kommunikationsjätten WPP att tala om en digital vikingainvasion i London.

Engelska Al Jazeeras grundare och före detta CNN ankaret Riz Khan slog ett slag för oberoende journalistik i en allt mer osäker värld där nyhetsorganisationer måste kunna jobba på flera plattformar och våga tänka nytt. Globala marknadsförare som Louisa Loran, Diageos Head of innovation marketing, hjälpte publiken navigera på en arena där sociala, mobila och mätbara marknadsföringskanaler förändrar det mesta. Hon tryckte även på vikten av att vara sann mot varumärkets värderingar och vara autentisk i sin kommunikation.

Co-Host för SIME London 2012 var Ericsson. SIME London presenterades tillsammans med partners - NY Times, Wired och Lepe Partners.

För mer information, kontakta gärna oss

Moa Jegers, pressansvarig
E-post: moa.jegers@sime.nu
Telefon: 076 - 173 62 57

Christoffer Granfelt, VD SIME
E-post: christoffer@sime.nu
Telefon:  073 – 343 60 35

• nordic companies
  • starstable
  • magine
  • wrapp
  • ericsson
  • sime london

SIME är norra Europas största event inom Internet och digitala möjligheter med årliga konferenser i Wien, Amsterdam, Stockholm och nu även London. Här samlas den internationella eliten inom media, kommunikation och entreprenörskap. SIME handlar om hur digitala möjligheter kan skapa nya affärer och om att ha roligt!

Nu är det hög tid att anmäla dig till SIME Stockholm 2012, 13-14 november på Cirkus, Djurgården. Registrera dig här: http://sime.nu/stockholm-register/

Aktuell agenda och talarlista, se http://sime.nu

Pressackreditering:
Moa Jegers, pressansvarig