Fler entreprenörsbolag än någonsin nominerade till SIME Awards!

Den arton man starka juryn har sagt sitt. 26 företag har nominerats till SIME Awards, Nordens största Internettävling. Nytt för i år är att priserna delas ut under dagtid på SIME-konferensen den 12-13 november i Stockholm, där deltagarna kommer att få lära känna varje vinnare och ta del av deras framgångsrecept. SIME Grand Prize delas ut under galamiddagen på kvällen den 13 november

- Av nomineringarna att döma har det här varit ett bra år för den Nordiska Internetindustrin. I år har vi sett fler entreprenörsföretag än någonsin bland de nominerade. Ett antal av dessa kommer snart att nå internationella framgångar. Årets jury, som är den bästa jag har sett i Sverige har jobbat hårt för att hitta de riktiga guldäggen bland bidragen, säger Pontus Schultz, Juryordförande.

De nominerade är:

För Best Online Entertainment

Company P - Sanningen om Marika (EMMY-vinnare 2008) - världens första dramaserie med tittarna fullt integrerade i historien

Power challenge - Power Soccer & Managerzone

Bilddagboken

För Best Systems Supplier

Datscha

JayCut - världsledande browserbaserad videoredigering

SoundCloud - SoundCloud har skapat ett web-verktyg som några av världens bästa musikproducenter använder för att skapa musik

För Best Mobile Solution

Locago

Useful Networks med tjänsten Sniff

Bambuser - revolutionernade mobil-video streamingtjänst

Vocab - mobilbaserad utbildning

För Best Internet Strategy

Muxlim Inc. - Grundat dec 2006 har Muxlim växt till världens största social media för muslimer

Match.com

Webtraffic

För Best e-Commerce Company

Match.com

Familjeapoteket.se

bwin

För Best Media Agency

MEC Interaction (den digitala enheten av Mediaedge:cia)

Initiative Universal

Tre Kronor Media

För Best Online Campaign

"SOL Comments" av MediaFront i Norge

"Mms" av Formsman & Bodenfors för AMF Pension

"Do you have what it takes?" av DDB Stockholm för Försvarsmakten

För Best Creative Agency

B-Reel

Forsman & Bodenfors

Great Works

SIME Awards-juryn består av:

Rikard Steiber - Markadsdirektör Google EMEA

Eller kontakta:

Urban Pettersson, SIME, urban@sime.nu, 0708-553420

Om SIME:

SIME (Scandinavian Interactive Media Event) är norra Europas största event om digitala möjligheter och hur dessa förändrar sättet på vilket vi kommuicerar, lever, arbetar och leker. SIMEs mission är att skapa ökad förståelse för digitala möjligheter och bygga broar mellan de övriga Nordiska länderna och mellan traditionella och nya företag samtidigt som vi visar upp det bästa Sverige har att erbjuda för internationella thought leaders och media.

SIMEs 1200 deltagare är beslutsfattare inom näringslivet och marknadsförare men även entreprenörer och aficionados.

Bland tidigare talare finns allt från medieprofiler som Michael Oreskes, chefredaktör för International Herald Tribune, Kjell Aamot, VD Schibsted, Pontus Schultz, chefredaktör VA, till Telecom-executives som Telenors VD Johan Lindgren, Ericssons Head of Innovation, Kurt Sillén, till entreprenörer som Skype-grundaren Nicklas Zennström och Kinas främste internetentreprenör Jack Ma, Alibabas grundare, till artister som Alexander Bard och kinesiskan Wei Wei, som sålt 100 miljoner album, till top management från Google till de senaste nya innovatörsföretagen.

Vi kan i år stoltsera med en bred lagupställning med namn som Michael J Wolf, en av världens ledande mediaexperter med bakgrund som Head of Global Media Practice på McKinsey och sedan global VD för MTV, Pelle Törnberg, ex VD NTG, Lena K Samuelsson, Chefredaktör SVD, Professor Hans Rosling, Stefan Glaenzer, grundare till QXL och LastFM, Joi Ito (Mozilla/Firefox, Creative Commons, Linkedin, Digital Garage), Norbert Teufelberger, grundare till Bwin och många andra ledande executives, entreprenörer och thought leaders.

• sime08
  • sime awards