​Svenskarna har rekordmycket sex i värmeböljan

Trodde du att det bara var glasskiosker som tjänat på den ovanligt fina sommaren? Tänk om! Skandinaviens största erotiska webshop Sinful.se kan nu rapportera om rekordstor försäljning av sexleksaker som en direkt följd av den extrema värmen.

Söker tillflykt i sovrummet

De otroliga temperaturerna ser ut att få svenskarna att söka sig bort från solen till mer hanterbara klimat där man kan ta det lugnt och kyla ned sig, och det rör sig särskilt om just sovrum verkar det som.

“Allt tyder på att när temperaturen stiger över 30 grader så blir värmen helt enkelt för mycket och vi söker oss då till skugga och svalka”, förklarar Mathilde Mackowski, Sinfuls grundare.

“Om ett skönt och svalt sovrum är den perfekta tillflyktsorten så kan man ju lika gärna ta tillfället i akt och njuta av varandra lite grann”, fortsätter hon.

Hur det än är med det så visar dagsfärska siffror från Sinful.se att svenskarna tycks ha rekordmycket sex i värmeböljan. Jämfört med samma period förra året ser den erotiska webshopen just nu en ökning på inte mindre än 62 procent i försäljningen av erotika leksaker.

Klitorisstimulatorer säljer som smör

Det är i synnerhet produkter från Satisfyer och Womanizer som har exploderat under veckan som gått. Båda varumärken är inriktade på klitorisstimulatorer som pulserar, blåser och suger kvinnor till orgasm - och det är populärt.

Den senaste statistiken från Sinful visar att det bara de senaste 30 dagarna gjorts 29,545 sökningar på Satisfyer i shoppens olika skandinaviska marknader.

“Satisfyer och Womanizer är sommarens hetaste trend och vi har haft fullt upp med att packa och skicka iväg tusentals klitorisstimulatorer över hela Sverige”, berättar Mathilde Mackowski.

Vädret har stort inflytande på svenskars sexvanor

Att det svenska sommarvädret har stort inflytande på svenskarnas sexvanor och försäljningen av sexleksaker är ingen överraskning för Sinfulgrundaren. Även sommaren 2017 kunde den erotiska webshoppen se en ökad försäljning men där var orsaken den motsatta - det uteblivna sommarvädret. Tack vare den nuvarande värmeböljan har lagret om möjligt fått ännu mer att göra än juli förra året.

“Det är helt galet, från den ena ytterligheten till den andra”, förklarar Mathilde Mackowski.

“Fint sommarväder har faktiskt inte varit särskilt bra för affärerna fram tills nu. Svenskarna är i regel mer inriktade på att ta sig till stranden och njuta av de varma och ljusa nätterna än att ha sex, men nu när temperaturen stigit till extrema nivåer kan vi se skillnaden med en gång i antal beställningar. Om det så är på grund av tropisk värme eller för att det öser ner gläder jag mig åt att både värmeböljor och regnskurar gör svenskarna sugna på att njuta av och utforska varandra på nya sätt med sexleksaker”, avslutar hon.

• sexleksaker
  • 2018
  • sommar
  • satisfyer
  • womanizer
  • sexvanor
  • erotik
  • mathilde mackowski
  • parförhållande
  • samliv
  • sinful.se
  • sexliv

Sinful.se är en nordisk erotisk webshop som på ett stilrent och sobert sätt presenterar de bästa och nyaste erotiska produkterna som finns på marknaden. Vårt mål är att alla - oavsett kön, ålder och sexualitet - ska känna sig välkomna i webshoppen.

Vår shop är för alla som önskar erotiska produkter och sexleksaker där kvalitén är i topp och möjligheten för underbara upplevelser är störst och där designen är vacker.

På Sinful.se är service i högsätet och vi vet mycket om erotiska produkter! Den kunskapen använder vi varje dag på att hjälpa och vägleda våra kunder så att vi ser till att kunderna får helt rätt produkter. Vår kundtjänst finns tillgänglig att vägleda i användning och funktion av produkterna i shoppen.

Alla order som beställs på www.sinful.se innan kl 17 i vardagar kommer att skickas ut samma dag.

Victoria Andersen

Presskontakt Communication Manager 28726870