Nu kommer ett öppet webbinar om batterier och grafen via SIO Grafen.

Batteriprofessorn om grafens egenskaper

Onsdag 9 september håller batteriprofessor Kristina Edström ett öppet webbinar kring batterier och grafen. Här förenas två av världens hetaste forskningsområden.

Kristina Edström är kemiprofessorn som driver forskning kring batterier på Uppsala universitet och leder EU-satsningen Battery 2030+. Nu presenterar det strategiska innovationsprogrammet SIO Grafen ett öppet webbinar där Kristina Edström visar sin forskning och även möjligheterna och utmaningarna med grafen i batterier.

Klockan 14.00 den 9 september är det dags, då sänds webbinariet live och kostnadsfritt för alla som vill deltaga.

- Batterier är hett och grafen är hett. Därför är vi väldigt glada att Kristina Edström kommer och sprider sin kunskap över dessa spännande frågor, säger Jon Wingborg, projektstöd på SIO Grafen.

Vill du anmäla dig till webbinariet om batterier och grafen? Det gör du här!

Vill du veta mer om grafen? Läs här!

För mer information, kontakta gärna

Jon Wingborg

Projektstöd SIO Grafen