Gå direkt till innehåll
Sabine Andersdotter, VD på Talent&Partner, talade om hur de använder AI för mer träffsäkra rekryteringar.

Lyckat Popupforum 7e november

Vi hade vårt första seminarium i seminarieserien Popupforum den 7e november 2017. Vi hade marknadsfört det i bara 3,5 vecka och det kom drygt 70 personer vilket vi tycker är jätteroligt. Men det mest uppmuntrande är den goda feedback vi fått och nu siktar ser vi fram emot nästa seminarium. Vad det seminariet kommer att innehålla styrs till stor del av den feedback vi får avseende önskemål om ämnen.

"Syftet med Popupforum är att ge information, insikter och verktyg som är konkreta och relevanta" säger Jimmy Eriksson, VD på Sisyfos Digital AB och fortsätter "och just det tycker jag att dagens föreläsare lyckades mycket bra med vilket också samstämmer med den feedback vi fått".

Föreläsarna var samstämmiga på flera punkter och där de var mest samstämmiga var inte helt överraskande att man måste vara villig och förberedd för förändring. Alla hade sina konkreta råd för hur man skall bemöta förändring och hur man kan hantera de utmaningar förändring skapar.

Dagens moderator Jennie Claesson från Stockholms handelskammare bidrog starkt med att konkretisera föreläsarnas råd och insikter med raka och träffsäkra frågor.

Rami Avidan, VD Tele2 IoT AB, talade om hur man lyckas med IoT och Digitalisering.

Under rubriken "IoT The Winning Formula" föreläste Rami om utveckling inom teknologins område, men också om ett ansvar för ett hållbart samhälle och hur dessa två delar hänger ihop.

Jonas Möller, Sisyfos Digital AB som talade om hur vår nutidshistoria kan vägleda oss i hur vi förbereder oss för framtiden och till höger ställer dagens moderator Jennie Claesson frågor till Sabine Andersdotter.

Sabine, VD på Talent&Partner, talade om hur de använder AI för mer träffsäkra rekryteringar, men också hur hon använt sociala medier för att från ingenstans och helt utan resurser skapat ett framgångsrikt företag som är världsunikt i sin bransch.

Nästa Popupforum planeras att hållas den 8e mars 2018, men innehållet kommer att bestämmas som en konsekvens av den feedback vi får och kommer att meddelas längre fram.