BLOCKCHAIN for BUSINESS (Popupforum)

Nu är det dags för Popupforum igen och datumet blir den 8:e mars kl 08:00 – 13:00

Tema: BLOCKCHAIN for BUSINESS

Blockchain är inte bara Bitcoin och kryptovaluta, det är en teknologi som just nu håller på att få fotfäste i många andra typer av verksamheter. Popupforum ” BLOCKCHAIN for BUSINESS” kommer därför att fokusera på hur denna teknologi kan ta digitaliseringen till en helt ny nivå.

”Vi tror att denna teknologi kommer att bli obligatorisk inom många verksamheter och inom offentlig verksamhet till och med lagstadgad. Alla bör ha en förståelse för hur deras verksamhet kan dra nytta av detta och hur de kan börja. Varför blockkedjeteknologi kommer att få en så stor betydelse är en av de saker vi kommer att beröra under denna förmiddag” – säger Jonas Möller, en av initiativtagarna till Popupforum.

Förutom intressanta föreläsare så kommer vi att visa en presentation av en intressant lösning som är byggd på blockkedjeteknologi.

Seminariet är kostnadsfritt och precis som i november så bjuder vi på lunch och platsen är Meeting Room på Kungsholmen, Stockholm.

Mer information om talare och deras föreläsningar kommer senare, men det går att anmäla sig redan idag.

• Datorer, datateknik, programvaror

• blockkedjor