Sitecore partner och kund uppdatering juli

Stockholm – 15 juli, 2011 - Sitecore har sedan 1 juli 2011 förstärkt sin personalstyrka med Larre Ländin som Solution Architect. De senaste månaderna har Sitecore förstärkt sin organisation med både säljare och solution architects för att möta den ökade efterfrågan på bolagets produkter. Sitecores lösningar används idag av drygt 2,200 kunder förmedlade via ett omfattande globalt partnernätverk med nära 4,000 certifierade Sitecoreutvecklare knutet till sig.

Larre Ländin är en senior Solution Architect och började med .NET och Sitecore version 4 redan 2004 och har i sin tidigare anställning hos Omegapoint sedan dess varit en del i många Sitecore implementationer. Under sin tid som konsult har han hjälpt Sitecore Sverige med några av försäljningsaktiviteterna under de senaste åren. Larre Ländin har kunskap även från många olika CMS, inklusive några egenutvecklade plattformar för kunder. Han har utvecklat lösningar inom en rad olika affärsområden som t.ex vård,fordonsindustri, fastigheter, resor, telekom, tillverkning och evenemang.

”Med Larre Ländin på plats kommer vi att få ytterligare en senior och erfaren tekniker som kan stötta den allt större växande skaran av Sitecorepartners under både försäljningsfas samt i implementationsfasen. Rekryteringen av Larre Ländin kommer att bidra till att Sitecore Sverige kan bli mer proaktiva med att utbilda och certifiera befintliga samt presumtiva partners. Dessutom kommer rekryteringen bidra till att kunskapen om vår teknologi blir spridd i olika teknikforum, både online och på plats i olika partnerevent. Efterfrågan på Sitecore’s produkter är stor och timingen på den här rekryteringen är perfekt” säger Magnus Winterman, VD, Sitecore Sverige.

Om Sitecore
Sitecore omdefinierar hur företag och organisationer interagerar med sina kunder online genom att erbjuda upplevelser som uppfyller och anpassas till kundernas behov av ett ökat engagemang från besökarna och uppfyller samtidigt behovet av ökade intäkter. Sitecore var det första Web Content Management Systemet (WCM) som införlivade automatiska marknadsfunktioner, Intranet portal, e-handel, webboptimering, social media och marknadskampanjer i en sammanhängade och integrerad öppen plattform. Sitecores mjukvara gör det enkelt för företag att identifiera, engagera och konvertera nya kunder online.

Sitecores breda utbud av funktionalitet gör det möjligt för marknadsförare, affärsanvändare och utvecklare att snabbt implementera, mäta och hantera såväl en framgångsrik webbplats som en  strategi för verksamheten online. Dess kraftfulla utvecklingsplattform, integrerade automatiska marknadsverktyg och intuitivta webbredaktörsgränssnitt möjliggör skapandet av webbplatser av alla det slag.

Tusentals publika och privata organisationer har byggt och hanterar nu fler än 27,000 dynamiska webbplatser byggda på Sitecore, inkluderande ATP World Tour, Austrian Airlines, CA Technologies, Ergo Insurance Group, Heineken, ISS, Lloyd´s of London, Microsoft, National Suisse, Nivea, Thomas Cook och Visa Europe. I Norden baserar bland andra Aller, Thule, Folketinget, Stokke, Jobzonen, Stena Line, Kino.dk, IFS, Pandora, Royal Copenhagen, YouSee samt nästan hälften av de danska kommunerna sina webbplatser på Sitecore CMS. Sitecore, som har rankats att tillhöra världens mest visionära CMS leverantör i Gartners prestigefyllda ”Magic Quadrant" sysselsätter för närvarande fler än 300 anställda på ett internationellt plan.

Delta i Sitecore Community för att lära känna Sitecore och Sitecores kunder, partners och utvecklare.

För mer information, vänligen kontakta:
Camilla Eklund, Marketing & Lead Generation Manager, Sitecore Sverige
Tfn: + 46 739 41 58 21