Illustration: ABAKO Arkitekter

Sizes tillverkar 108 hyreslägenheter åt BJC Group i Kungsbacka

Trähustillverkaren Sizes har tillsammans med mark- och fastighetsutvecklaren BJC Group tecknat ett entreprenadavtal för uppförandet av 108 hyreslägenheter i Kungsbacka. Husen med stomme i massivträ tillverkas enligt Sizes industriella koncept som innebär hög kvalitet med kortare ledtider än traditionellt byggande.

I området Kolla Parkstad i Kungsbacka utvecklar BJC Group ett bostadskvarter med totalt 108 hyreslägenheter i hus med fyra våningar, motsvarande cirka 5 600 kvm BOA samt 500 kvm LOA. Genom avtalet och Sizes industriella tillverkning av kvalitativa flerfamiljshus i trä kan projektet genomföras effektivare jämfört med traditionella projekt.

- Vi är stolta över att få tillverka moderna och klimatsmarta bostäder åt BJC Group i det spännande området Kolla Parkstad. Med vår flexibla tillverkningsprocess kan vi möta BJC Groups projektspecifika behov och önskemål om variation i gestaltning, säger Carina Ståhl, VD för Sizes.

- Vårt samarbete med Sizes innebär att vi kan erbjuda våra kunder kvalitativa och attraktiva bostäder som samtidigt går i linje med våra höga miljöambitioner, säger Daniel Bruun, VD för BJC Group.

Marknadskommunikatör
Oscar Wenning
oscar.wenning@sizesworks.com

Sizes bygger och monterar idag moderna trähus med hög kvalitet och flexibilitet, där nästan hela processen sker i fabrik för att spara så mycket tid som möjligt. Vi producerar allt från flerfamiljshus till kontor och samhällsbyggnader med fokus på det sociala rummet. Vårt fokus ligger på framtiden, och vi känner att vi kan stå för framtiden!

Sara Andersson

Presskontakt Marknadskommunikatör 073-0287707
Petra Wertheimer

Presskontakt Marknadschef 072-5060222

Vi tillverkar bostäder av hög kvalitet med stor variation – på kortare tid och till en lägre kostnad

Vår moderna industriella process med hög grad av automation och användandet av KL-trä gör att vi kan tillverka bostäder med stora variationsmöjligheter. Vi uppför flerfamiljshus, samhällsservice och arbetsplatser på tre våningar och uppåt.

Som totalentreprenör erbjuder vi enkelhet och effektivitet i hela processen. Vårt byggsystem utgår från upprepning utan att göra avkall på flexibilitet, vilket innebär att vi kan bygga 80% av de flerbostadshus som efterfrågas.

Sizes
Östersjövägen 1