Kortare resa för SJs skåneresenärer

Kortare resa för SJs skåneresenärer

Snabbare, bekvämare och färre stopp.

SJs nya morgonavgång från Köpenhamn, via Malmö och Lund till Stockholm blir upp emot 30 minuter snabbare än vanliga Köpenhamns- och Skåneavgångar.

– Många resenärer uppskattar en lugnare resa tidigt på morgonen och tycker att det är stökigt om tåget stannar på flera ställen. Den snabbare resan gör att man ankommer centrala Stockholm redan strax innan 10, säger Erik Tallroth, chef för SJ Snabbtåg.

SJs nya morgonavgång går från Malmö 05.42 (Köpenhamn 05.05 Kastrup 05.17, Malmö 05.42, Lund 05.54 och Hässleholm 06.22 med ankomst Stockholm 09.55). På eftermiddagen från Stockholm finns en motsvarande snabb avgång kl. 17.40.

– Under januari och februari erbjuder vi på våra snabbaste avgångar minst 150 platser i 2 klass måndag-fredag för 195 kronor, säger Erik Tallroth.

Färre uppehåll innebär färre påstigningar av nya resenärer och en lugnare miljö att äta frukost och börja arbetsdagen.

För mera information, kontakta SJ Pressavdelning, 010-751 51 84

Regioner

Varje dag reser 100 000 kunder med SJ och 5 000 medarbetare verkar för att tågresorna ska vara säkra, pålitliga, bekväma och enkla. SJ kör dagligen 800 avgångar och trafikerar 160 stationer mellan Köpenhamn och Narvik. Alla resor med SJs tåg i Sverige är märkta med Bra Miljöval. 2011 omsatte SJ 8 miljarder kronor.

SJs pressavdelning

Tobbe Lundell