Samarbete för hundens bästa

Samarbete för hundens bästa

–Glada, trygga hundar med ansvarsfulla ägare är bra för samhället, menar Lena Ytterberg, näringslivsutvecklare i Sjöbo kommun.
Sydskånska kennelklubben, Sydöstra Skånes Brukshundklubb och Sjöbo kommun vill hjälpas åt att skapa ett sådant samhälle.

Susanne Thell är vice ordförande i Sydskånska kennelklubben:
–Blivande hundägare måste lära sig vilket ansvar det innebär att vara hundägare. Visa hänsyn, känna till lagar och regler och hur man ger bästa förutsättningarna för ett bra hundliv.
Tillsammans med Sjöbo kommun och Sydöstra Skånes Brukshundsklubb håller hon kurserna Konsten att köpa valp och Konsten att vara en bra hundägare i Sjöbo kommun.

Media är välkomna till kommunhuset onsdagen den 10 april kl 11.00 för att få veta mer om arrangemangen.

Kurserna innefattar:
Konsten att köpa valp
Tisdag 16 april kl. 19:00
Plats: Biografen Flora

Konsten att vara en bra hundägare
Torsdag 25 april kl. 19:00
Plats: Biografen Flora

Kurserna är gratis. Ingen föranmälan krävs.

Deltar i kurserna gör Susanne Thell, Sydskånska Kennelklubben, Ulrika Jacobsson, Sydöstra Skånes Brukshundklubb, Ylva Wallström, Djurens vänner, Lena Ytterberg, Sjöbo kommun och instruktörer från Sydöstra Skånes Brukshundklubb.

Lena Ytterberg: Näringslivsutvecklare Sjöbo kommun
Tel. 0416-27314 eller lena.ytterberg-ohlsson@sjobo.se